Najnowsza seria Fliegla Greenlight jest ucieleśnieniem nowej idei: stabilność i trwałość naczep ze zredukowaną masą własną. Wykonane w wersji lekkiej naczepy Roadrunner i Megarunner spełniają najwyższe wymogi jakościowe i zostały zoptymalizowane pod względem załadunku, ekonomiki i trwałości.
Nowa seria Greenlight to odpowiedź Fliegla na zapotrzebowanie rynku na wytrzymałe, ekonomiczne i mające uniwersalne zastosowanie pojazdy użytkowe.
- Oczekiwania naszych klientów dotyczące uniwersalności produktu i ceny w stosunku do jakości stale rosną - mówi dyrektor zarządzający Helmut Fliegl. - Traktujemy to jako motywację do stałego weryfikowania naszych produktów, oferowania tego, co najlepsze oraz poprawiania standardów jakości. Przy projektowaniu naszych naczep kluczowe znaczenie zawsze ma rynek.
Stosowanie nowych naczep Greenlight z zoptymalizowaną masą, zmniejsza zużycie paliwa, koszty oleju napędowego i emisji CO2. Przedsiębiorstwa transportowe uzyskują długofalowe korzyści w postaci zwiększonej efektywności wykorzystania floty pojazdów.
Fliegl oferuje cztery typy kurtynowych naczep siodłowych z lekką konstrukcją:
. Roadrunner Greenlight
. Megarunner Greenlight
. Roadrunner Coil Greenlight
. Megarunner Coil Greenlight
Najlżejszym wariantem jest Road-runner Greenlight o masie własnej ok. 5.000 kg, w wersji Coil ok. 6.000 kg. Megarunner Greenlight jest dostępny z masą od ok. 5.500 kg, jako Megarunner Coil Greenlight od ok. 5.700 kg. Seria Fliegl Greenlight osiąga ciężar użytkowy do 28 ton i dodatkowe obciążenie ładunkowe do 800 kg w stosunku do porównywalnych pojazdów innych producentów.
Dzięki zoptymalizowanej wydajności transportowej zmniejsza się ilość tras lub naczep, koniecznych do zrealizowania zamówienia. Tym samym naczepy siodłowe Fliegl Greenlight osiągają atrakcyjny potencjał oszczędności kosztów paliwa i kosztów eksploatacyjnych.
Lekka konstrukcja serii Greenlight obejmuje kilka czynników. Zaczynając od projektowania naczep, przez skład i właściwości materiałowe części, nie zapominając o wysokich standardach Fliegl w zakresie jakości, stabilności i trwałości. Stosowane są między innymi lżejsze blachy i elementy wyposażenia, na przykład boczne zabezpieczenie przed najechaniem z zoptymalizowaną masą lub zmodyfikowane osłony wanny w "collymuldzie". Podwozie jest skonstruowane w taki sposób, że komponenty mogą być ze sobą integrowane.
Mniejsza masa własna zapewnia większe możliwości ładunkowe, większą ekonomikę i trwałość. Oferowana przez Fliegl koncepcja jest interesująca, zarówno pod względem kosztów, jak i obciążenia środowiskowego. Modele Roadrunner i Megarunner z zoptymalizowaną masą zmniejszają koszty oleju napędowego i obciążenie środowiska.
Innowacyjne rozwiązania w pakiecie kompleksowym Fliegl
Naczepy kurtynowe Fliegl Trailer nowej generacji (wersja standardowa to Roadrunner, a mega - Megarunner) zapewniają dodatkowe korzyści, przede wszystkim pod względem wagi i bezpieczeństwa.
Nowe przednie zamknięcie ramy
Całkowitą nowością jest przednie zamknięcie ramy. Łączy ono liczne elementy konstrukcyjne, zapewniając większą jakość obsługi i stabilność. Między innymi wpływa na to, nowo opracowany, przedni napinacz, który jest zintegrowany w podwoziu. Korzyści: przewody zasilające nie muszą teraz być odwieszane na uchwycie, ale są chronione przed uszkodzeniami. Także regulacja napinacza została zoptymalizowana, dzięki czemu można go wygodnie obsługiwać jedną ręką. Zabezpieczone położenie w obrębie zamknięcia przedniego wpływa korzystnie także na żywotność oświetlenia obrysowego naczepy. Nowością jest także, zmodyfikowana stalowa listwa uderzeniowa. Blacha jest na stałe zespawana z podwoziem i służy jako zabezpieczenie przed najechaniem, które zwiększa trwałość ramy i ściany przedniej.
Zmodernizowana blokada drzwi
Kolejna nowość to blokada drzwi tylnych. Ustawia ona drzwi w położeniu lekkiego otwarcia, które jest konieczne do obsługi dachu podnoszonego, stabilnie i bezpiecznie, jednym ruchem ręki. Wizualnie zmienia się także tylna część naczepy Roadrunner i Megarunner, dzięki dwóm nowym światłom LED w górnej krawędzi nadwozia. Lampy obrysowe zwiększają bezpieczeństwo komunikacyjne - zwłaszcza przy słabej widoczności.
Antypoślizgowa podłoga
Dla zapewnienia nie zajmującego wiele czasu i funkcjonalnego zabezpieczenia ładunku Fliegl optymalnie wyposaża swoje naczepy Roadrunner i Megarunner w antypoślizgową podłogę. Antypoślizgowa struktura dwuwarstwowa na bazie żywicy epoksydowej zapewnia silniejsze tarcie między platformą a ładunkiem. Zwłaszcza w przypadku częściowych ładunków unika się konieczności kosztownego wykładania matami antypoślizgowymi, co zmniejsza czas pracy kierowcy i żywotność naczepy. Powierzchnia typu antyslip jest z zewnątrz wytrzymała, odporna na zarysowania i bez problemu można po niej przejeżdżać wózkiem widłowym lub wózkiem paletowym, w przeciwieństwie do mat gumowych. Elastyczny, ciągliwy materiał powłokowy podłogi typu antyslip ma stabilną formę i nie pęka.
Kolejne modyfikacje
Ochrona przed zabrudzeniami i wilgocią, oraz prosta obsługa to korzyści nowej, zintegrowanej grzechotki Fliegl. Mechanizm znajduje się teraz z tyłu, pod plandeką, która jest stosowana jako osłona. Zmodyfikowana grzechotka zapewnia też większy komfort przy otwieraniu i zamykaniu plandeki. Nie jest ona zamocowana na kurtynie, lecz osadzona jest bezpośrednio na rurze plandeki. Rura i kurtyna poruszają się synchronicznie, dzięki czemu plandeka może być łatwo odbezpieczana w celu otwarcia.
Zbiornik powietrza jest montowany nie w podwoziu, w tylnej części naczepy, lecz między osiami. W ten sposób zmniejsza się ilość uszkodzeń. Oprócz tego takie położenie jest koniecznym warunkiem w przypadku montażu systemu stabilizacji jazdy.
Wyjątkowo odporny na obciążenia jest nowy, tylny, zderzak odbojowy Fliegl, w który wyposażone są modele Roadrunner i Megarunner. Dzięki zaokrąglonym kształtom ma on niewielką powierzchnię tarcia, w konsekwencji czego minimalizowane jest zużycie elementów zewnętrznych. Wykonany jest on z odpornego na ścieranie aluminium, co zapewnia mu większą stabilność i mniejszą wagę.
Dodatkowe korzyści przynosi także nowy uchwyt Fliegl na koło zapasowe. W porównaniu do wersji poprzedniej konstrukcja jest o 48 kg lżejsza. Oznacza to niższe zużycie paliwa. Dodatkowe korzyści to prostota użyciua, nie zajmująca wiele czasu oraz większy prześwit podłużny. O połowę lżejsze jest nowe boczne zabezpieczenie przed najechaniem. Dzięki zoptymalizowanemu mocowaniu i zastosowaniu nowoczesnych materiałów, jego masę zmniejszono z 2,9 do 1,2 kg.