Oferta sieradzkiego producenta naczep marki Inter Cars, firmy Feber, została rozszerzona o nowy typ ramy z tzw. łabędzią szyją. To kontynuacja zmian wprowadzanych z myślą o ułatwieniu kierowcom eksploatacji naczep wywrotek.
Rama ma na wysokości nóg podporowych "załamanie" 75 mm. Stosując tego typu rozwiązanie, zmniejszono wysokość całkowitą pojazdu o 75 mm. Jednocześnie obniżono środek ciężkości, przez obniżenie wysokości łoża obrotu, a co za tym idzie - poprawiono stabilność pojazdu.
Jak powiedział nam Michał Wiśniewski, dyrektor zarządzający w spółce Feber, nowa konstrukcja wywrotek zapewni większe bezpieczeństwo podczas jazdy, szczególnie na łukach oraz w czasie wyładunku. Obniżenie naczepy pozwala też uzyskać większą jej pojemność przy tej samej długości. Dodatkową zaletą jest obniżenie krawędzi załadunku.
Seria przedprodukcyjna naczep z "łabędzią szyją" przeszła badania w ruchu już w końcu ubiegłego roku, w lutym rozpoczęto produkcję takich wywrotek.
Nowy typ ramy stosowany jest w pojazdach z długością podłogi 9,1 i 9,6 m. Rama wykonana jest ze szwedzkiej stali domex700.
W podwoziu...
... zastosowano płytę sprzęgu z 2-calowym sworzniem królewskim JOST, nogi podporowe mechaniczne, dwuzakresowe JOST, osie Mercedesa z hamulcem tarczowym i systemem antyblokującym EBS 2S/2M z RSS zgodnym z ECE. Zawieszenie jest pneumatyczne, pierwsza oś podnoszona automatycznie.
Naczepę wyposażono też w zawór automatycznego opróżniania poduszek podczas rozładunku, zawór rampowy H-S i manometr do pomiaru ciśnienia w poduszkach. Do wyboru są felgi 10-otworowe stalowe lub aluminiowe (ET 120). Ogumienie - Continental HTR2 385/65 R 22,5.
Skrzynia ładunkowa...
... jest aluminiowa, tzw. BOX. Ściany boczne wykonane są z paneli 30/40 mm, podłoga z blachy 5/7 mm. Tylne zamknięcie to klapo-drzwi typ NW 40-54 KD (50/50 lub 1/3, 2/3). Siłownik hydrauliczny bez zaworu zwrotnego mocowany z przodu naczepy, marki HYVA FE 6180/7030. Plandeka zwijana na bok. Wszystkie elementy stalowe przed lakierowaniem są śrutowane.
W wyposażeniu standardowym...
... przewidziano m.in. skrzynkę narzędziową dużą, zbiornik na wodę, dodatkową rurę w plandece, dodatkowe stelaże szybkodemontowalne pod plandekę (tzw. cyganki), dodatkowe dociągi tylnej klapy, wysuwaną drabinkę z tyłu naczepy, ciągłą spoinę paneli wewnątrz skrzyni, oświetlenie wewnątrz skrzyni, nakładki na śruby kół, przewód hydrauliczny bez szybkozłączy, zaczep do holowania (agrafka).
W naczepach aluminiowych z tylnym zamknięciem typu klapo-drzwi oraz drzwi jako wyposażenie standardowe wprowadzone zostało oświetlenie wewnątrz skrzyni. Dzięki temu kierowca może bez problemu kontrolować załadunek i rozładunek niezależnie od pory dnia i nocy. Producent zwraca również dużą uwagę na estetykę wykonania poszczególnych elementów naczepy. Detale, na które warto zwrócić uwagę to m.in. aerodynamiczny kształt błotników, sworznie zabezpieczające haki zamykające wykonane ze stali kwasoodpornej, kryte wsporniki mocujące błotniki, profilowane osłony mechanizmu otwierania drzwi i otworu zbożowego.
Nowe wywrotki w marcu trafiają na rynek, jako model 2014.
Pojemność całkowita |
40-54 m sześc. |
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz |
9.120-9.625 mm |
Wysokość ładunkowa wewnątrz |
1.700-2.200 mm |
Szerokość skrzyni ładunkowej |
2.450-2.470 mm |
Wysokość siodła ciągnika |
1.150-1.200 mm |
Wysokość załadunku |
3.155-3.655 mm |
Liczba europalet mieszczących się na podłodze skrzyni |
22-23 szt. |
Masa własna |
od 5.900 kg |
Dopuszczalny ciężar całkowity |
do 36.000 kg |
Nacisk na siodło ciągnika |
do 12.000 kg |
Dopuszczalne obciążenie konstrukcyjne |
do 9.000 kg na oś |
Dopuszczalne obciążenie administracyjne |
do 8.000 kg na oś |