Prototyp opony klasy AA, zaprezentowany przez Goodyear spełnia najwyższe wymagania co do efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, wyznaczone przez nowy unijny system etykietowania opon.
Goodyear zapowiada wprowadzenie na rynek pierwszej opony klasy AA do pojazdów ciężarowych. Opracowanie opony tej klasy stanowi duży skok technologiczny i wymaga osiągnięcia parametrów klasy A zarówno w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i wydajności paliwowej - zgodnie z unijnym obowiązkiem etykietowania opon, który obowiązuje w Unii Europejskiej od 1 listopada 2012 r.
Prototyp opony klasy AA, zaprezentowany przez Goodyear spełnia najwyższe wymagania co do efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, wyznaczone przez nowy unijny system etykietowania opon.
Goodyear zapowiada wprowadzenie na rynek pierwszej opony klasy AA do pojazdów ciężarowych. Opracowanie opony tej klasy stanowi duży skok technologiczny i wymaga osiągnięcia parametrów klasy A zarówno w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i wydajności paliwowej - zgodnie z unijnym obowiązkiem etykietowania opon, który obowiązuje w Unii Europejskiej od 1 listopada 2012 r.
W koncepcyjnej oponie zastosowano autorskie technologie opracowane przez Goodyeara w Centrum Innowacji w Luksemburgu. Należą do nich: nowa mieszanka, ulepszona struktura bieżnika oraz specjalnie przystosowana technologia produkcji. Opona koncepcyjna jest prezentowana w rozmiarze 385/55R22.5.
Goodyear nie przedstawia jeszcze na tym etapie faktycznego wzoru bieżnika. Zamiast tego, opona koncepcyjna posiada artystyczny bieżnik podkreślający klasę ogumienia. Zawarto w nim dwie ikony z etykiety: z jednej strony wizerunek dystrybutora paliwa, a z drugiej wizerunek chmury i deszczu, z towarzyszącymi literami A.
- Goodyear wkrótce wprowadzi do sprzedaży pierwszą oponę klasy AA do pojazdów ciężarowych. Nowa opona stanowi przełom technologiczny, dzięki któremu zaoferujemy europejskim flotom jeszcze lepszy poziom przyczepności na mokrej nawierzchni i wyższą efektywność paliwową. Różnica między kompletem nowych opon klasy A a F może oznaczać zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15%, co przekłada się na oszczędności około 7000 euro rocznie. Jeżeli chodzi o przyczepność na mokrej nawierzchni, w przypadku pełnego hamowania różnica między oponą klasy A a F może przełożyć się na skrócenie drogi hamowania nawet o 30%. To oznacza, że typowy pojazd ciężarowy jadący z prędkością 80 km/h wyhamuje na dystansie krótszym nawet o 25 metrów - powiedział Henk Van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon do pojazdów ciężarowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
Opony klasy A nie są dla Goodyear nowością. Opona do naczep Goodyear LHT II, która może się pochwalić europejską klasą A w odniesieniu do efektywności paliwowej w dwóch rozmiarach, jest dostępna na rynku od 2010 roku. Obecnie około 50% opon Goodyear i Dunlop do pojazdów ciężarowych uzyskuje klasę C/C lub lepszą.
Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego uznaje opony klasy C/C za bardzo dobre, a opony klasy A/C-A/A oraz C/A-A/A za wyjątkowe opony o bardzo wysokiej jakości.