Iveco przekazało 20 pojazdów Stralis AT440S33T/P, z silnikami na sprężony gaz ziemny, firmie Arena w Płowdiw (Bułgaria). Dostawa pojazdów CNG potwierdza zaangażowanie obydwu spółek w ochronę środowiska.
Uroczystość miała miejsce w siedzibie PTS Ltd., który jest autoryzowanym dealerem Iveco od 2002 roku.
Arena I.
Iveco przekazało 20 pojazdów Stralis AT440S33T/P, z silnikami na sprężony gaz ziemny, firmie Arena w Płowdiw (Bułgaria). Dostawa pojazdów CNG potwierdza zaangażowanie obydwu spółek w ochronę środowiska.
Uroczystość miała miejsce w siedzibie PTS Ltd., który jest autoryzowanym dealerem Iveco od 2002 roku.
Arena I. T. EOOD, spółka z o. o., działająca od 2001 roku, z siedzibą w Płowdiw, zajmuje się dystrybucją produktów naftowych, gazu ziemnego, materiałów budowanych i paliwa. Arena zainwestowała w najbardziej innowacyjny produkt, dostępny obecnie na rynku ciągników siodłowych zasilanych CNG. Dzięki tej inwestycji bułgarska firma znacznie zmniejszy oddziaływanie na środowisko naturalne.
Pojazdy są wyposażone w silniki Cursor 8, zgodne z restrykcyjną europejską normą emisji spalin EEV (Environmentally-Friendly Enhanced Vehicle - Pojazdy Przyjazne Środowisku), zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG), o mocy 330 KM (243 kW). Technologia CNG zapewnia znaczne korzyści z punktu widzenia ochrony środowiska w postaci niższych emisji CO2, pyłów i hałasu. Według producenta silniki zasilane CNG mają takie same osiągi, moc i moment obrotowy jak silniki Diesla, natomiast pozwalają obniżyć całkowity koszt użytkowania pojazdu o 15%.
- Przetestowaliśmy dwa pierwsze dostarczone nam pojazdy marki Iveco Stralis i okazało się, że zużycie paliwa wynosiło od 25 do 27 kg/ 100 km, mniej niż się spodziewaliśmy - powiedział dyrektor zarządzający firmy Arena, Ivan Tobiev. - W świetle powyższych wyników nasza inwestycja jest jeszcze bardziej rentowna i ekologiczna. Potwierdza również znaczenie CNG jako alternatywnego źródła paliwa.
Iveco jest europejskim liderem w zakresie produkcji i marketingu pojazdów z silnikami na sprężony gaz ziemny (CNG), oferując całą gamę pojazdów zasilanych tym paliwem, począwszy od 3,5-tonowego Daily Natural Power, poprzez 16-tonowe Eurocargo, a skończywszy na 40-tonowym Stralisie, który jest dostępny z silnikami zasilanymi sprężonym gazem ziemnym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG). Obecnie ponad 12.000 pojazdów Iveco zasilanych gazem ziemnym jest eksploatowanych przez firmy prywatne i organizacje publiczne, przy czym 5.000 pojazdów to modele Daily, kolejne 2.000 sztuk to pojazdy z segmentu pojazdów średnich i ciężkich, natomiast pozostałe 5.000 sztuk to autobusy.