Iveco odnotowało w 2012 r. przychód w wysokości 8,9 mld euro, a więc niższy o 6,7 % w porównaniu z rokiem 2011, co stanowi odzwierciedlenie dalszego pogorszenia się sytuacji ekonomicznej m.in. na kilku najważniejszych rynkach europejskich.
Włoska firma zamknęła jednak rok zyskiem w wysokości 469 mln euro (490 mln euro w 2011 r.). Spadek odnotowany w zeszłym roku, który wiązać należy przede wszystkim ze zmniejszeniem wolumenu sprzedaży, został w znacznej mierze zrekompensowany przez obniżenie kosztów.
Grupa Fiat Industraial zamknęła rok 2012 zyskiem ze sprzedaży ponad 2 mld euro, co oznacza wzrost o 23 proc. w stosunku do roku 211, ale ten wynik osiągnięto dzięki wzrostowi sprzedaży maszyn rolniczych, co zrekompensowało skutki mniej sprzyjających warunków handlowych w innych segmentach.
Spadek popytu
Łączna liczba dostarczonych przez Iveco pojazdów (w tym autobusów i pojazdów do zadań specjalnych) zmniejszyła się o 10,7% rok do roku i wyniosła 137.028, przy czym w segmencie pojazdów lekkich odnotowano spadek o 11,8%, w średnich - o 21,6%, natomiast w ciężkich - o 6,0%. W Europie Wschodniej liczba sprzedanych pojazdów spadła o 21,9%.
W roku 2012 zachodnioeuropejski rynek samochodów ciężarowych (DMC? 3,5 tony) skurczył się o 7,4% do 574.700 jednostek, a warunki wymiany handlowej pogarszały się w kolejnych miesiącach. Na większości rynków odnotowano spadek popytu, choć jego wielkość była różna. Największy spadek odnotowano w krajach Europy Południowej, a różnica między rynkiem południowo- i północnoeuropejskim pogłębiła się. We Włoszech liczba zarejestrowanych samochodów spadła o 29%, a w Hiszpanii o 21,2%. Bardziej umiarkowany spadek odnotowano we Francji (-6,3%) i Niemczech (-6,0%). W segmencie pojazdów lekkich odnotowano łączny spadek o 6,3%, będący skutkiem zmniejszenia sprzedaży w Europie Południowej (o 29,2%). Liczba zarejestrowanych samochodów spadła łącznie o 7,3% w segmencie pojazdów średnich oraz 9,5% w segmencie pojazdów ciężkich.
Nowe propozycje
W ofercie Iveco w zeszłym roku pojawił się nowy Stralis Hi-Way. Najnowsza generacja ciężkich pojazdów drogowych tej marki, napędzanych silnikami Euro V i VI Cursor. Kolejną nowością w zeszłorocznej ofercie ciężkich pojazdów drogowych był Stralis "Emotional". W Hanowerze odbyła się też światowa premiera nowego Trakkera, który uzupełnił ofertę pojazdów przeznaczonych do użytku w kamieniołomach i na placach budowy. Na wystawie IAA zaprezentowano również koncepcyjne podwozie "Iveco Dual Energy", przeznaczone do pojazdów z hybrydowym napędem elektryczno-wysokoprężnym. To prototypowe rozwiązanie umożliwia przełączanie na najbardziej odpowiednie źródło energii - w zależności od wymogów zadania realizowanego przez pojazd.
Na targach Intermat 2012 w Paryżu włoska firma pokazała limitowaną edycję Trakkera (tylko 502 wyprodukowane pojazdy) w wersji Dakar. W pojeździe przeznaczonym do transportu ciężkich ładunków zastosowano kilka kluczowych rozwiązań wykorzystanych w Trakkerze, który wygrał Rajd Dakar rozgrywany w Ameryce Łacińskiej 2012. Dostępne jednostki napędowe to 8- i 13-litrowe silniki Cursor o mocy od 310 do 500 KM.
Na targach Bedrijfsauto 2012 w Amsterdamie Iveco zaprezentowało nowy pojazd Stralis LNG Natural Power wyposażony w silnik Cursor 8 o mocy 330 KM zaprojektowany z myślą o trasach średniej długości i dostawach realizowanych w nocy - ze względu na niski poziom hałasu. Technologia LNG umożliwia również zmniejszenie emisji, zwiększenie zasięgu do 750 km, a także zapewnia inne korzyści, takie jak mniejszy ciężar własny, który oznacza większe obciążenie użytkowe i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z pojazdem napędzanym silnikiem wysokoprężnym.