Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Długie przebiegi opon Goodyear Omnitrac MST II

Serwis i części
22.03.2013 00:00:00
Testy przeprowadzone przez operatorów flot wykazały, że nowa opona Goodyear - Omnitrac MST II do naczep do transportu mieszanego zapewnia przebieg nawet do 15% dłuższy w porównaniu z poprzednim modelem i o 25% dłuższy od konkurencyjnej opony z segmentu premium.
Opona MST II, wyposażona w technologię Omnitrac Max, uzupełniła ofertę Goodyeara dla segmentu transportu mieszanego, obejmującą oponę MSS II na oś sterującą i MSD II na oś napędową.
Naczepy stosowane w transporcie mieszanym najczęściej używane są w branży budowlanej do jazdy po drogach, placach budowy i kamieniołomach. Opony sprawdzające się we wszystkich tych warunkach muszą zapewniać dobre parametry jazdy po drogach oraz być odporne na uszkodzenia powstające w trudnych warunkach terenowych, a jednocześnie charakteryzować się wysokimi przebiegami.
Testy i wyniki
W ramach testów osiągów nowej opony, Goodyear współpracował z dwoma operatorami flot: Lava Stolz w Niemczech i SCTR w Belgii. Obie firmy wykorzystują 40-tonowe zestawy w branży budowlanej z naczepami Kempf i Kaiser.
W testach porównano Goodyear Omnitrac MST II 385/65R22.5 z poprzednim modelem Goodyear Omnitrac MST oraz oponą wiodącego konkurenta z segmentu premium. Przebiegi opon w firmie Lava Stolz wahały się od 115 do 145 tys. km. W zakresie przebiegów, opony MST II okazały się o 15 % lepsze niż MST i o 26 % lepsze niż konkurencyjny produkt. Przebiegi opon we flocie SCTR wyniosły 132-170 tys. km, a wyniki u tego operatora wykazały, że MST II uzyskuje o 13 % dłuższe przebiegi niż MST i o 25 % dłuższe niż produkt konkurencji. W obu testach opony MST II wykazywały równomierne zużycie i nie stwierdzono przypadków zaklinowania się kamieni w bieżniku.
- Nowe opony Omnitrac MST II odpowiadają naszym potrzebom - powiedział Dieter Stolz, dyrektor zarządzający Lava Stolz.
Rozmiary i kategorie
Omnitrac MST są dostępne w rozmiarach 385/65R22.5 i 445/65R22.5 Opony 385/65R22.5 otrzymały następujące kategorie zgodnie z nowym unijnym obowiązkiem etykietowania opon: C - w zakresie efektywności paliwowej, B - przyczepności na mokrej nawierzchni oraz dwie fale za wynik na poziomie 72 dBa w zakresie hałasu zewnętrznego. Kategorie te świadczą o bardzo dobrych parametrach opon przeznaczonych do transportu mieszanego.
Nowe opony można pogłębiać i bieżnikować.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.