Inter Cars poszerzył swoją ofertę części do pojazdów użytkowych o klocki hamulcowe marki Beral. Firma ta, wchodząca w skład koncernu Federal-Mogul, dostarcza okładziny i klocki hamulcowe do milionów ciężarówek, naczep, przyczep i autobusów na całym świecie, na pierwszy montaż i na rynek wtórny.
Inter Cars poszerzył swoją ofertę części do pojazdów użytkowych o klocki hamulcowe marki Beral. Firma ta, wchodząca w skład koncernu Federal-Mogul, dostarcza okładziny i klocki hamulcowe do milionów ciężarówek, naczep, przyczep i autobusów na całym świecie, na pierwszy montaż i na rynek wtórny.
Według przedstawicieli firmy, spełniają one najwyższe wymagania zarówno producentów pojazdów, osi czy układów hamulcowych, jak również wymagania rynku części zamiennych aftermarket.
Jakość wyposażenia fabrycznego OE
Beral nie idzie na kompromis, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo. Ciągłe zaangażowanie w badania i rozwój jest wspierane przez światową sieć nowoczesnych oddziałów badawczych, angażujących wielu naukowców i inżynierów, pracujących nad powiększeniem ogólnej wiedzy dotyczącej zjawiska tarcia i rozwojem związanej z nim technologii.
Wyspecjalizowane w dziedzinie hamulców centra badawczo-rozwojowe umożliwiają opracowywanie produktów i materiałów ciernych o jakości wyposażenia fabrycznego OE. Oprócz rygorystycznych testów laboratoryjnych przeprowadzanych jest wiele testów drogowych na torach w całej Europie. W centrach technicznych na całym świecie wielu inżynierów pracuje nad rozwojem nowych produktów, przygotowywanych dla nowych pojazdów. Beral posiada homologacje OE do wielu producentów tj: Astra, Bova, DAF, Dennis, Irisbus, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Neoplan, Nissan, Renault, Scania, Setra Solaris, Steyr, Tatra, Van Hool, Volvo, BPW, Discos, Fruehauf, Gigant, Kassbohrer, Raba, ROR, SAF, SAE, Schmitz, Sisu, SMB, Trailor, Wabco, York, ZF, Brembo, Meritor, Haldex i Knorr.
Skrócenie przestojów serwisowych
Jednym z najistotniejszych celów przewoźników jest utrzymanie pojazdów w pełnej sprawności technicznej i gotowości do bezpiecznej pracy, bez niepotrzebnych przestojów serwisowych. Efektywność i bezpieczeństwo działania układu hamulcowego ma ogromny wpływ na realizację tych założeń. Materiał cierny musi być wystarczająco twardy, by zapewnić właściwe wyczucie pedału hamulca, a także by umożliwić przekazanie odpowiedniej ilości mocy z klocka do tarczy hamulcowej, przy jednoczesnym minimalnym zużyciu. Jednocześnie musi być wystarczająco elastyczny, by odpowiednio współpracować z rożnymi powierzchniami tarcz hamulcowych. Te wymagania powodują, że prawdopodobnie jest to najważniejszy parametr określający jakość procesu produkcyjnego. Najlepsze rozwiązanie to klocek o stałym stopniu ściśliwości materiału ciernego we wszystkich warunkach. Oznacza to, że im mniejsze odchylenie ściśliwości, tym większa trwałość klocka, wyższa jakość i bezpieczeństwo działania. To mają zapewniać klocki hamulcowe Beral.
Innowacyjny system mocowania
Beral w swojej ofercie ma również nowy innowacyjny system mocowania klocków hamulcowych ProTec-S, opracowany przez Knorr-Bremse we współpracy z czołowymi europejskimi producentami samochodów ciężarowych, co czyni wymianę klocków szybszą i bezpieczniejszą. To pomysłowe rozwiązanie ma zapewniać trwałe, sprawne połączenie sprężynki z płytką tylną klocka hamulcowego.