W ramach kampanii "ll for fuel Eco", Renault Trucks prowadzi badania z zakresu nowych technologii, które pozwoliłyby na osiągnięcie jeszcze większych oszczędności paliwa. Projekt nad którym obecnie pracuje francuski producent skupia się na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych w oparciu o cykl Rankine'a i wykorzystywaniu jej w pojazdach długodystansowych, co w rezultacie mogłoby zredukować zużycie paliwa o kilka procent.
W ramach kampanii "ll for fuel Eco", Renault Trucks prowadzi badania z zakresu nowych technologii, które pozwoliłyby na osiągnięcie jeszcze większych oszczędności paliwa. Projekt nad którym obecnie pracuje francuski producent skupia się na odzyskiwaniu energii z gazów spalinowych w oparciu o cykl Rankine'a i wykorzystywaniu jej w pojazdach długodystansowych, co w rezultacie mogłoby zredukować zużycie paliwa o kilka procent.
Energia ta miałaby zasilać komponenty elektryczne i osprzęt dodatkowy w ciężarówkach dalekobieżnych, co w praktyce oznacza zmniejszenie obciążenia alternatora, a zatem redukcję zużycia paliwa.
System oparty na cyklu Renkine'a umożliwia zamianę energii cieplnej w energię elektryczną. Odzyskana entalpia spalin jest następnie zamieniana na energię elektryczną przy użyciu sprzężonego z turbiną generatora. - Prawie 30% zbiornika paliwa jest bezpowrotnie tracone w formie ciepła - mówi Dimitri Lortet, manager rozwoju silników.
- Dzięki systemowi Rankine'a możemy odzyskać część energii zawartej w gazach spalinowych i zamienić ją na energię elektryczną. W praktyce, system Rankine'a oznacza redukcję zużycia paliwa o 5-10 %.