Samochody ciężarowe. DAF rozszerza linię CF
DAF rozszerzył popularną serię CF85 o dwa czteroosiowe podwozia pod zabudowę. Oba modele posiadają trzy osie tylne - środkową napędową i przednią skrętną. W nowym FAK CF85 ostatnia oś jest osią wleczoną, a w FAQ CF85 osią wleczoną skrętną. Czteroosiowy DAF FAK CF85 jest polecany szczególnie do hakowego, łańcuchowego i bramowego systemu załadowczego, gdzie wymagany jest wysoki stopień stabilności podczas załadunku i wyładunku. Nowy model DAF FAQ CF85 także posiada zestaw trzech osi, ale w jego przypadku ostatnia oś jest skrętną wleczoną osią z kołami pojedynczymi, przez co samochód jest maksymalnie zwrotny i nie niszczy podłoża. Dzięki takiej konfiguracji ten czteroosiowy pojazd może znaleźć zastosowanie w miastach jako wóz asenizacyjny, czy prasa do odpadów, jak również w rolnictwie, na przykład do przewozu mleka.
DAF rozszerzył popularną serię CF85 o dwa czteroosiowe podwozia pod zabudowę. Oba modele posiadają trzy osie tylne - środkową napędową i przednią skrętną. W nowym FAK CF85 ostatnia oś jest osią wleczoną, a w FAQ CF85 osią wleczoną skrętną.
Czteroosiowy FAK CF85 jest polecany szczególnie do hakowego, łańcuchowego i bramowego systemu załadowczego, gdzie wymagany jest wysoki stopień stabilności podczas załadunku i wyładunku. Pojazd będzie często używany do wywozu odpadów, w branży budowlanej i przetwórstwa złomu oraz do transportu kontenerów - gdzie ramię żurawia zazwyczaj przymocowane jest do tylnej części kabiny.
Na zestaw trzech osi w modelu DAF FAK CF85 składają się przednia oś tylna skrętna, oś napędowa oraz oś wleczona z kołami bliźniaczymi. Zarówno przednia oś tylna jak i oś wleczona są osiami unoszonymi, co oznacza, że pojazd może mieć napęd w układzie 6x2 lub 4x2, kiedy jest załadowany częściowo. To rozwiązanie zmniejsza nie tylko średnicę zawracania, lecz również zużycie paliwa, ponadto zmniejsza się zużycie opon, a zwiększa przyczepność. Maksymalna dopuszczalna masa modelu FAK CF85 wynosi od 32 do 35,5 tony, a maksymalna masa całkowita z przyczepą od 40 do 50 ton, zależnie od wymogów prawnych.
Model FAQ CF85
Nowy model FAQ CF85 także posiada zestaw trzech osi, ale w jego przypadku ostatnia oś jest skrętną wleczoną osią z kołami pojedynczymi, przez co samochód jest maksymalnie zwrotny i nie niszczy podłoża. Dzięki takiej konfiguracji ten czteroosiowy pojazd może znaleźć zastosowanie w miastach jako wóz asenizacyjny, czy prasa do odpadów, jak również w rolnictwie, na przykład do przewozu mleka. Dzięki niskiej masie własnej wynoszącej 9.100 kg (zależnie od specyfikacji), model FAQ CF85 może przewozić ładunek całkowity do około 27 ton, a jego maksymalna dopuszczalna masa całkowita to nawet 36 ton, zależnie od wymogów prawnych.
Silniki
Modele FAK CF85 i FAQ CF85 dostępne są w wersji z dzienną, sypialną i przestrzenną kabiną Space Cab. Napędzane są silnikiem PACCAR MX o mocy od 360 do 510 KM. Nowe modele dostępne są również w standardzie EEV (pojazd szczególnie przyjazny środowisku).