Maszyny rolnicze. Nowe ciągniki New Holland: T8
Firma New Holland opracowała nową gamę ciągników, o symbolu T8 (następca T8000). Maszyny o kompaktowym wzornictwie mają najdłuższy rozstaw osi dostępny na rynku, wynoszący 3.450 mm, co pozwala uzyskać wyjątkową wszechstronność przy zachowaniu optymalnej zwrotności. Ciągniki New Holland serii T8 korzystają z udoskonalonego skrętu i zwrotności dzięki unikalnemu, profilowanemu wspornikowi osi przedniej, który łączy ze sobą żeliwny zaczep przedni oraz maskę i gwarantuje bezkonkurencyjny kąt skrętu 55 stopni, szczególnie przydatny na wąskich uwrociach. Maszyny rolnicze tej serii zapewniają również dobrą siłę uciągu przy niewielkich pracach polowych wymagających dużej prędkości oraz dużą stabilność na drodze, gwarantującą bezpieczeństwo podczas transportu z większą prędkością.
Architektura nowego ciągnika, będącego flagowcem New Holland, łączy w sobie stabilność transportu dzięki długiemu rozstawowi osi ze zwrotnością tradycyjnych ciągników do sadzenia i zbierania plonów w rzędach. Całkowicie zintegrowany żeliwny przedni TUZ dodatkowo zwiększa wszechstronność i zapewnia dobrą zwrotność. Ciągniki te przeznaczone są m.in. do dużych gospodarstw rolnych oraz gospodarstw zajmujących się hodowlą bydła mlecznego na dużą skalę.
Unikalny wspornik
Nowa seria T8 korzysta z udoskonalonego skrętu i zwrotności dzięki unikalnemu, profilowanemu wspornikowi osi przedniej, który łączy ze sobą żeliwny zaczep przedni oraz maskę i gwarantuje bezkonkurencyjny kąt skrętu 55 stopni, szczególnie przydatny na wąskich uwrociach. Maszyny tej serii zapewniają również dobrą siłę uciągu przy niewielkich pracach polowych wymagających dużej prędkości oraz dużą stabilność na drodze, gwarantującą bezpieczeństwo podczas transportu z większą prędkością. Ponadto kompaktowy długi rozstaw osi sprawdza się w przypadku zastosowań wymagających użycia przedniego TUZ, gwarantując wyjątkową równowagę, gdyż koła przednie znajdują się blisko samego przedniego TUZ i są starannie zamontowane w profilowanym wsporniku i w obrębie maski.
Żeliwny zaczep przedni TUZ
Seria T8 wyposażana jest w całkowicie zintegrowany żeliwny zaczep przedni TUZ i WOM, który wraz z profilowanym wspornikiem osi przedniej i maską gwarantuje dobrą widoczność i nadaje się do narzędzi zamontowanych z przodu, wymagających dużej mocy, takich jak kosiarki czy maszyny siewne. WOM z bezpośrednim napędem o prędkości 1.000 obr/min ma zapewniać maksymalną efektywność pracy, zaś udźwig zaczepu przedniego TUZ, sięgający 6.290 kg - łatwą obsługę nawet najcięższego sprzętu. Do obsługi układu hydraulicznego dostępne są również dwie zdalne złączki. Systemem można sterować za pomocą drążka wielofunkcyjnego zamontowanego na podłokietniku SideWinder II.
Z podgrzewanym fotelem
W przestronnej (3,1 m sześc.) i, jak zapewnia firma, starannie wyciszonej kabinie można zamontować za dopłatą podgrzewany skórzany fotel Auto Comfort. Łączna powierzchnia szyb wynosząca 6,3 mkw. oznacza 360-stopniową widoczność, którą dodatkowo poprawiają cztery zintegrowane światła z diodami LED zainstalowane pod kratką przednią, oświetlające drogę przed pojazdem. Nowy dach ma pełną gamę świateł roboczych.
Zawieszenia kabiny Comfort Ride zapewnia jej stabilność na nierównościach. Nowy system zawieszenia mostu przedniego Terraglide ma skok zwiększony o 100 mm, co dodatkowo poprawia komfort.
Zintegrowany panel sterowania, umieszczony po prawej stronie operatora, umożliwia użytkownikom regulowanie całej serii parametrów ciągnika, włącznie z zawieszeniem przednim i zarządzaniem trakcją Terralock podczas pracy. Operator może również korzystać z kolorowego ekranu dotykowego IntelliView III w celu szybkiego wyświetlania i modyfikowania parametrów roboczych.
Oszczędnie, czysto, ale z tankowaniem AdBlue
Ciągnik napędzany jest silnikiem SCR Cursor 9 o największej mocy w swoim segmencie, spełniającym normę emisji Tier 4A. System SCR wymaga tankowania AdBlue/DEF przy co drugim tankowaniu oleju napędowego. Firma New Holland pomoże swoim klientom wdrożyć technologię SCR w okresie przejściowym, dostarczając im bezpłatnie zbiornik AdBlue o pojemności 1.000 litrów wraz z elektryczną pompą. Autoryzowani dilerzy firmy będą również prowadzić sprzedaż wszystkich produktów niezbędnych do zapewnienia zgodności z nowymi przepisami Tier 4A, włącznie z AdBlue.
Silnik uzyskuje moc 273-389 KM z systemem EPM - technologia ta ciągle dostosowuje moc wyjściową silnika tak, aby pasowała do aktualnych warunków pracy, dzięki inteligentnemu wykrywaniu obciążeń WOM, układu hydraulicznego oraz przekładni napędowej. Optymalizuje to osiągi oraz zużycie paliwa.
Wprowadzenie wysokowydajnego silnika i zaawansowanej technologii oczyszczania spalin w serii T8 pozwala wg producenta zmniejszyć koszty eksploatacji nawet o 17% dzięki mniejszemu zużyciu paliwa i o 100% dłuższym okresom między przeglądami. To z nawiązką amortyzuje koszt zakupu AdBlue/DEF. Wg wyliczeń New Holland na każdą złotówkę wydaną na AdBlue użytkownik zaoszczędzi siedem złotych na paliwie.
Dzięki momentowi obrotowemu większemu nawet o 47,5%, ciągniki należące do tej serii dobrze radzą sobie w trudnych warunkach i na stromych terenach bez przełączania na niższe biegi, dzięki stałemu pasmu mocy.
T8.275 |
273 |
38 |
235 |
1.157 |
3.450 |
T8.300 |
298 |
42 |
256 |
1.267 |
3.450 |
T8.330 |
327 |
43 |
284 |
1.397 |
3.450 |
T8.360 |
367 |
46 |
321 |
1.531 |
3.450 |
T8.390 |
389 |
50 |
339 |
1.671 |
3.450 |