Pod względem gabarytów i mocy silników należą do grupy najbardziej popularnych ciągników w Polsce. Seria odnowionych niedawno maszyn Massey Ferguson MF 5400, czyli popularnych "piątek", obejmuje cztery wersje z silnikami o mocy maksymalnej 86-112 KM. Napęd MF wyprodukowany został przez firmę Perkins. Ciągniki o których mowa najlepiej sprawdzają się w małych i średnuch gospodarstwach rolnych.
Traktory dedykowane są posiadaczom gospodarstw małych i średnich, w których mają pełnić rolę maszyn podstawowych, a także dużym gospodarstwom, gdzie sprawować będą funkcje pomocnicze. Wszystkie wymienione ciągniki dostępne są zarówno w wersji z napędem na dwa, jak i na cztery koła.
Z mocą Perkinsa
Do napędu wykorzystano jednostkę wysokoprężną marki Perkins. W każdym z wariantów ma intercooler. Silnik w dwóch mniejszych wersjach traktorów (MF5425 i MF 5435) zaopatrzono w mechaniczną pompę wtryskową, w pozostałych stosowany jest elektroniczny system wtrysku typu common rail. Napęd przekazywany jest przez skrzynię Dyna-4. Zmiana biegów odbywa się bez konieczności użycia pedału sprzęgła. Oferowana jest też przekładnia z funkcją tzw. biegów pełzających (prędkość 500 m/h) oraz superpełzających (160 m/h). Także w ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest większy o 70 l od nominalnego zbiornik paliwa.
Prosta hydraulika
Prędkość wałka odbioru mocy wynosi 540 lub 1.000 obr/min. Wyboru prędkości obrotowej można dokonywać z kabiny, jak również za pomocą sterownika umieszczonego na zewnątrz. Trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi zaopatrzono w dwa stabilizatory teleskopowe, a także w trzy hydrauliczne rozdzielacze. Przyciski obsługowe TUZ umieszcza się na tylnych błotnikach ciągników. Standardowa pompa ma wydajność 57 l/min. Można zwiększyć ciśnienie oleju, montując dodatkowy obieg hydrauliczny z drugą pompą (43 l/min). Wydatek łączony na poziomie 100 l/min przydaje się podczas realizacji trudnych zadań, np. w trakcie pracy ciężkim ładowaczem czołowym. Maszynę wyposażono w automatyczny system monitorowania blokady mechanizmu różnicowego, sterowania napędem WOM oraz doboru optymalnego zakresu pracy przekładni napędowej.
Amortyzacja standardowa
Traktor można zamówić z ramą ochronną albo z typową kabiną. W pierwszym wypadku fotel jest amortyzowany sprężynami, w drugim pneumatycznie (dopasowanie ustawienia fotela do potrzeb danego operatora odbywa się przy pomocy jednego przycisku). Maszyny dysponują też systemem tzw. aktywnej amortyzacji w transporcie, stabilizującym ciągnik, tłumiącym wstrząsy przenoszone na maszynę podczas manewrów bądź też podczas jazdy z osprzętem zawieszanym. Ciągniki z kabinami seryjnie zaopatrywane są w klimatyzację. Szyby są przyciemniane, co ogranicza dostęp promieni słonecznych do wnętrza. Przednia szyba może być uchylna. Interesującą propozycją w ramach wyposażenia opcjonalnego jest tzw. obniżona maska. Taka wersja przydaje się szczególnie wtedy, gdy ciągnik zaopatrzony jest w ładowacz czołowy albo gdy wykonuje prace rzędowe. Również w ramach pakietu dodatkowego zamówić można luk dachowy Visioline.
Silnik |
czterocylindrowy, turbodiesel, poj. 4,4 l |
Moc maksymalna |
86 KM |
96 KM |
100 KM |
112 KM |
przy obr/min |
2.000 |
2.000 |
2.000 |
2.000 |
Maks. mom. obr. |
379 Nm |
405 Nm |
420 Nm |
463 Nm |
przy obr/min |
1.400 |
1.400 |
1.400 |
1.400 |
L. biegów przód / tył |
16 / 16 |
Mech. różnicowy |
sterowany elektrohydraulicznie |
Maks. udźwig podnośnika |
5.000 kg |
5.000 kg |
6.000 kg |
6.000 kg |
Wydatek pompy hydraulicznej |
57 l/min |
Maks. kąt skrętukół przednich |
55 stopni |
Masa własna |
3.550 kg |
3.550 kg |
3.605 kg |
3.605 kg |
Długość / szerokość / wysokość |
4.210 mm / 2.230 mm / 2.750 mm |
Zbiornik paliwa |
130 l |