150 tysięcy - to limit przewozowy jaki polscy przewoźnicy będą mogli wykonać do Rosji. Tyle samo otrzymali przewoźnicy rosyjscy. Każda ze stron będzie mogła wykonać 124 tysięcy przewozów dwustronnych. Do tego dochodzi 25 tysięcy przewozów tranzytowych.
Marcowe rozmowy wiceministrów odpowiedzialnych za transport drogowy Polski i Rosji, Tadeusza Jarmuziewicza i Nikołaja S. Ljamowa, w sprawie kontyngentu zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych na 2010 rok zakończyły się kompromisem. Przewoźnicy odetchnęli z ulgą.
W wyniku dyskusji, jaka odbyła się w Warszawie, ustalono kontyngent zezwoleń w standardowej wysokości 150 tys. szt. dla każdej ze stron. Przewoźnicy polscy otrzymają w ramach tego kontyngentu 125 tys. zezwoleń na przewozy dwustronne/tranzytowe oraz 25 tys. zezwoleń na przewozy do/z krajów trzecich (oprócz Włoch). Przewidziano też 500 zezwoleń na nieregularne przewozy osób lub wjazd na pusto.
Negocjacje trwały długo, przedłużano ważność zezwoleń ubiegłorocznych, kosztowało to transportowców sporo nerwów. Na szczęście osiągnięty kompromis umożliwi przewoźnikom polskim wykonywanie przewozów na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego.