W dniach 8-9 lutego odbyło się w Moskwie kolejne posiedzenie polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych. Próbowano uzgodnić kontyngent zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów w 2010 roku.
Polska strona oczekiwała przerwania ograniczania udziału polskich przewoźników na rynku przewozów między krajami trzecimi. To się nie udało. Warto wspomnieć, że w 2004 r. obsługiwane przez polskie firmy przewozy między Rosją, a krajami Unii Europejskiej stanowiły prawie 50% ogólnego kontyngentu, a w 2009 r. już tylko 18%!
W dniach 8-9 lutego odbyło się w Moskwie kolejne posiedzenie polsko-rosyjskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów drogowych. Próbowano uzgodnić kontyngent zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów w 2010 roku.
Polska strona oczekiwała przerwania ograniczania udziału polskich przewoźników na rynku przewozów między krajami trzecimi. Rosjanie nie zaakceptowali żadnego z proponowanych przez naszych przedstawicieli wariantów wymiany zezwoleń. Sprawę odłożono do posiedzenia Międzyrządowej Komisji, które ma się odbyć w kwietniu.
W związku z zaistniałą sytuacją ZMPD sugeruje nieprzyjmowanie zleceń na przewozy do i z Federacji Rosyjskiej do czasu uzgodnienia kontyngentu zezwoleń na 2010 rok.
Polscy przewoźnicy od lat obsługują wymianę towarową pomiędzy krajami UE i Rosją, ale w coraz mniejszym zakresie. W 2004 r. takie przewozy stanowiły prawie 50% ogólnego kontyngentu, a w 2009 r. już tylko 18%!