Co nas nie zabije, to nas wzmocni, tak chyba myślą w koncernach motoryzacyjnych. Producenci i importerzy samochodów ciężarowych podsumowują działalność w roku ubiegłym i ujawniają plany na rozpoczęty rok 2010. Piszemy o markach DAF i Mercedes-Benz. Przedstawiciele obu firm w Polsce przyznają, że ubiegłoroczny kryzys ich nie ominął. Mimo tego Daf oddał w ubiegłym roku cztery punkty serwisowe, Mercedes otworzył ich osiem.
Co nas nie zabije, to nas wzmocni, tak chyba myślą w koncernach motoryzacyjnych. Producenci i importerzy pojazdów ciężarowych podsumowują działalność w roku ubiegłym i ujawniają plany na rozpoczęty rok 2010. Piszemy o markach DAF i Mercedes-Benz. Przedstawiciele obu firm w Polsce przyznają, że ubiegłoroczny kryzys ich nie ominął. Spadek popytu na nowe pojazdy wg Zbigniewa Kołodziejka, szefa marketingu DAF Trucks Polska, wyniósł w ubiegłym roku 60 proc. w segmencie powyżej 16 t dmc oraz prawie 50 proc. w segmencie 6-16 t dmc. Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2009 r. obroty o 13 procent niższe niż w 2008 r.
Mimo to firmy widzą perspektywę rozwoju, co przekłada się na politykę inwestycyjną. DAF w zeszłym roku oddał do użytku cztery nowe obiekty serwisowe. Mercedes-Benz otworzył aż osiem nowych punktów. Popyt musi wrócić, jest szansa na poprawę w tym roku i warto być do tego przygotowanym.