Isuzu Automotive Polska, centrala marki Isuzu na nasz kraj, rozpoczęło działalność operacyjną, wprowadzając do sprzedaży nowego pikapa - Isuzu D-MAX. Do napędu proponowane są turbodiesle z common rail i intercoolerem, o pojemności 2,5 lub 3,0 l. Silnik 3.0 wyposażony w turbodoładowanie VGS z systemem zmiennej geometrii rozwija moc 163 KM i moment 360 Nm w zakresie od 1.500 do 3.000 obr/min. Spalanie w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km - pojedyncza kabina, 8,0 l - podwójna kabina, 8,1 l - rozszerzona kabina. Silnik 2.5 osiąga moc 136 KM i moment 294 Nm w zakresie od 1.500 do 3.200 obr/min.
Firma będzie dystrybutorem pojazdów obecnego od ponad 70 lat na rynku motoryzacyjnym koncernu Isuzu. Marka nie miała u nas oficjalnego przedstawicielstwa przez ponad 20 lat.
- Decyzję o wejściu do Polski podjęliśmy w połowie 2008 roku, potrzebowaliśmy jednak czasu na odpowiednie przygotowanie startu działalności, a także uważnie obserwowaliśmy, jak rynek zareaguje na aktualną sytuację gospodarczą - powiedział Olivier Heymans, prezydent i dyrektor generalny Isuzu Benelux, belgijskiej spółki akcyjnej, której Isuzu Automotive Polska jest oddziałem w Polsce. - Rozpoczęcie działalności zbiegło się z trudnym okresem dla światowej i polskiej gospodarki, tym samym jest trudnym czasem dla nowych projektów biznesowych. Mimo wszystko pozytywnie oceniamy potencjał polskiego rynku, jesteśmy przekonani o trafności podjętej decyzji. Teraz będziemy pracować na to, aby w przeciągu najbliższych 3 lat wejść do pierwszej trójki sprzedaży w segmencie pikapów w Polsce.
Trwa budowanie sieci dilerskiej w Polsce. Obecnie jest 11 placówek - w Białymstoku, Bielsku-Białej, Głogowie, Katowicach, Krakowie, Lipnicy (woj. kujawsko-pomorskie), Nowym Sączu, Opolu, Poznaniu, Radomiu i Warszawie (Raszyn).
Pikap D-Max
Na razie firma oferuje w Polsce tylko pikapa D-Max. Pojazd adresowany jest głównie do małych firm, ale również do flot firm budowlanych, na rynek rolniczy i jako pojazd rekreacyjny.
Ładowność 1.141-1.320 kg lokuje go na czele segmentu. Uciąg 3 tony dla wersji 4WD oraz 2,5 t dla 2WD to wystarczająco dużo, żeby podczepić przyczepę z małym sprzętem (np. minikoparką) lub przewieźć łódź motorową.
Samochód występuje w ponad 16 wersjach. Do wyboru są krótka, przedłużona i podwójna kabina pasażerska. Różne zabudowy i wyposażenie wnętrza pozwalają dopasować samochód do zadań, które będzie wykonywał.
Dwa turbodiesle
Do napędu proponowane są turbodiesle z common rail i intercoolerem, o pojemności 2,5 lub 3,0 l. Silnik 3.0 wyposażony w turbodoładowanie VGS z systemem zmiennej geometrii rozwija moc 163 KM i moment 360 Nm w zakresie od 1.500 do 3.000 obr/min. Spalanie w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km - pojedyncza kabina, 8,0 l - podwójna kabina, 8,1 l - rozszerzona kabina. Silnik 2.5 osiąga moc 136 KM i moment 294 Nm w zakresie od 1.500 do 3.200 obr/min.
W teren
Dzięki ramowej konstrukcji i napędowi 4WD D-Max ma dobrze radzić sobie w trudnym terenie; kąt natarcia wynosi 34,6 st., a kąt zejścia 23,3 st.
Dostępne są dwie wersje: z napędem na oś tylną 2WD i na obie osie 4WD. Reduktor umożliwia pracę w ciężkim terenie, jest też mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zapewniający dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni.
Producent udziela 3-letniej gwarancji (do 100.000 km przebiegu).