MAN otrzymał nagrodę ADAC "Żółty Anioł" 2009 w kategorii "Innowacja i środowisko" za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym. Największy automobilklub Europy nagrodził elektroniczny asystent skrętu w ciężarówkach MAN-a. System ten może zapobiegać wypadkom na skrzyżowaniach. Asystent skrętu ostrzega kierowcę wykonującego manewr skrętu przed znajdującymi się w obszarze stwarzającym zagrożenie pieszym lub rowerzystą, którzy ze względu na złą widoczność mogą nie być zauważeni ani z przodu, ani z boku kabiny pojazdu. Dlatego właśnie pojazd rejestruje odstęp osób od ultradźwiękowych czujników, zamontowanych od frontu kabiny oraz w jej prawej części.
MAN otrzymał nagrodę ADAC "Żółty Anioł" 2009 w kategorii "Innowacja i środowisko" za innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym. Największy automobilklub Europy nagrodził elektroniczny asystent skrętu w pojazdach ciężarowych. System ten może zapobiegać wypadkom na skrzyżowaniach.
Jury, w skład którego wchodzili eksperci, przedstawiciele prezydium ADAC oraz prezesi związków VDA, VDIK i ZDK, oceniło system bezpieczeństwa oferowany przez MAN jako istotny wkład w zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa drogowego przy skręcaniu w ruchu ulicznym.
Asystent skrętu ostrzega kierowcę wykonującego manewr skrętu przed znajdującymi się w obszarze stwarzającym zagrożenie pieszym lub rowerzystą, którzy ze względu na złą widoczność mogą nie być zauważeni ani z przodu, ani z boku kabiny pojazdu. Dlatego właśnie pojazd rejestruje odstęp osób od ultradźwiękowych czujników, zamontowanych od frontu kabiny oraz w jej prawej części. Obserwują one w ten sposób szczególnie niebezpieczną strefę, w której przy skręcie w prawo dochodzi do wielu wypadków. System obejmuje przy zatrzymywaniu pojazdu obszar sięgający 2 metrów i pozwala na zachowanie odstępów od pieszych lub rowerzystów. W przypadku zbliżania się do stojącego pojazdu, pieszego lub pojawienia się rowerzysty informacja na panelu deski rozdzielczej wzbudza czujność kierowcy. Dodatkowo poprzez sygnał dźwiękowy asystent ostrzega, jeśli przy dojeżdżaniu w strefie niebezpieczeństwa nadal znajdują się osoby.
System ten w minionych miesiącach znajdował się w fazie testów w ruchu ulicznym. W najbliższych latach MAN będzie wprowadzał go stopniowo do produkowanych przez siebie pojazdów.