W grudniu z linii montażowej zakładu Daimler AG w Vitorii (Hiszpania) wyjechał 500-tysięczny model Mercedesa Vito/Viano. Czarne Viano 3.0 CDI trafiło do nabywcy z holenderskiego Utrechtu. Produkcja drugiej generacji vanów Vito i Viano rozpoczęła się w Hiszpanii w 2003 r.
Zakład w Vitorii należy do najbardziej doświadczonych europejskich fabryk produkujących samochody dostawcze.
W grudniu z linii montażowej zakładu Daimler AG w Vitorii (Hiszpania) wyjechał 500-tysięczny model Vito/Viano. Czarne Viano 3.0 CDI trafiło do nabywcy z holenderskiego Utrechtu. Produkcja drugiej generacji vanów Vito i Viano rozpoczęła się w Hiszpanii w 2003 r.
Zakład w Vitorii należy do najbardziej doświadczonych europejskich fabryk produkujących auta dostawcze (54 lata tradycji). Jest przy tym jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów tego typu. Przeszedł gruntowną modernizację w 2003 r. Wówczas rozpoczęła się seryjna produkcja obecnej serii modelowej Mercedes-Benz Vito i Viano. Fabryka specjalizuje się w montażu samochodów dostawczych i vanów. Zatrudnia ponad 3.000 pracowników.
Dział konstrukcji nadwozi modeli Vito i Viano jest w ponad 90 proc. zautomatyzowany. Stosuje się tam laserową technologię cięcia i spawania materiałów.
Vito i Viano są oferowane w pięciu wersjach silnikowych, trzech wariantach długości, dwóch wysokościach oraz z opcją napędu na obie osie. Klienci mogą też zakupić model kempingowy, Viano Marco Polo, wyposażony w szyberdach, łóżka i kuchenkę. W standardzie znajduje się m.in. ESP z wbudowanymi dodatkowymi funkcjami, takimi jak układ wspomagania hamowania Brake Assist czy funkcja stabilizacji toru jazdy pojazdu wraz z przyczepą (TSA).