Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Wywrotki Wieltonu na skały i asfalt

Maszyny budowlane. Nowe zabudowy Wieltonu na polskim rynku
21.11.2008 00:00:00
Firma Wielton z Wielunia wprowadziła na krajowy rynek samowyładowcze zabudowy tylnozsypowe, które do tej pory trafiały tylko na eksport. Są to wywrotki typu square, scow end i half-pipe. Zabudowa tylnozsypowa typu square cechuje się klasyczną budową skrzyni o przekroju prostokątnym, ze ścianami bocznymi wzmocnionymi za pomocą żeber. Dlatego można nią przewozić ładunek o różnej granulacji, od żwiru po kamienie. Ta wywrotka stworzona jest do eksploatacji w trudnych warunkach terenowych, np. w kamieniołomach, żwirowniach, a także do wywozu gruzu wyburzeniowego.
Wywrotki te mogą być zbudowane na podwoziach o DMC od 33 do 41 ton wszystkich znanych producentów. Kubatury ładowni dla podwozi 6x4 i 6x6 wynoszą od 13 do 16 m sześc., a dla podwozi 8x4 od 17 do 21 m sześc. (w zależności od parametrów technicznych).
Zabudowa tylnozsypowa typu square cechuje się klasyczną budową skrzyni o przekroju prostokątnym, ze ścianami bocznymi wzmocnionymi za pomocą żeber. Dlatego można nią przewozić ładunek o różnej granulacji, od żwiru po kamienie. Ta wywrotka stworzona jest do eksploatacji w trudnych warunkach terenowych, np. w kamieniołomach, żwirowniach, a także do wywozu gruzu wyburzeniowego.
Drugi typ zabudowy to wywrotka scow end. Jest to specjalistyczna skrzynia samowyładowcza przeznaczona do przewozu dużych i ciężkich materiałów, np. bloków skalnych, głazów, betonowych bloków. Charakterystyczne cechy to wzmocnione ściany oraz tylna część podłogi zagięta ku górze bez klapy tylnej. Takie rozwiązanie ułatwia rozładunek przewożonych materiałów, które nie zmieściłyby się w otworze zsypowym. Jak twierdzi producent, wywrotka scow end nadaje się do użytkowania w kopalniach, żwirowniach oraz na dużych budowach.
Trzeci typ zabudowy z nowej oferty Wieltonu to half-pipe, czyli tylnozsypowa wywrotka o przekroju poprzecznym półokrągłym typu "U", bez żadnych dodatkowych wzmocnień wewnątrz. Taka budowa rynny minimalizuje powierzchnię przylegania przewożonego materiału - po gładkiej powierzchni ładunek łatwo się ześlizguje. Wyeliminowanie wzmocnień poprzecznych ścian bocznych oraz wzmocnień podłużnych podłogi pozwoliło zmniejszyć masę własną zabudowy o około 15-20 proc. w stosunku do wagi tradycyjnej skrzyni. W konstrukcji podłogi zastosowano stal Hardox 400, która zachowuje odporność na uderzenia (nawet w niskich temperaturach) oraz na ścieranie. Ten typ wywrotki przeznaczony jest do przewozu materiałów sypkich, może być również wykorzystywany do przewozu kamieni, gruzu czy asfaltu.
Do standardowego wyposażenia każdej z tych zabudów należą m.in.: układ hydrauliczny (siłownik, pompa, zbiornik oleju, joystick sterowania w kabinie), ściana przednia z małym daszkiem, drabiną wejściową oraz koszem koła zapasowego wraz z wciągarką, system HYFIX blokujący skrzynię podczas jazdy, zabezpieczenie wywrotu skrzyni stalową liną na podwoziu 6x4 oraz stabilizatora nożycowego w przypadku podwozi 6x6 i 8x4, zwijana plandeka.
Nowości nie tylko w kraju
Włodzimierz Masłowski, prezes zarządu Wielton S.A.:
- Nowa wywrotka stalowa oraz wywrotka tylnozsypowa typu half-pipe to tylko część wzbogaconej oferty naszej firmy. Oprócz nich pojawiła się zmodernizowana naczepa podkontenerowa, nowe, trzy- i czteroosiowe naczepy typu jumbo przeznaczone do przewozu maszyn oraz naczepa wywrotka typu half-pipe. Udoskonalone zostały również popularne naczepy kurtynowe.
W ostatnim czasie Wielton postawił na automatyzację i robotyzację produkcji i przygotowania do niej. Obecnie dysponujemy w pełni zautomatyzowaną lakiernią i śrutownią, nowymi ciągami produkcyjnymi naczep, zrobotyzowaną linią produkcji zabudów wywrotek oraz zautomatyzowanym procesem przygotowania produkcji.
W tym roku, w przeciwieństwie do lat ubiegłych, większość naszych produktów trafi na eksport. Prawdopodobnie wartość eksportu w sprzedaży sięgnie 58 proc. To efekt dynamicznego rozwoju naszej sieci handlowej. Od niedawna mamy trzy nowe biura handlowe w Rosji, jedno na Ukrainie i jedno w Kazachstanie.
Prognozowany przychód Wieltonu w 2008 r. to 390 mln zł, zysk netto - 50 mln zł.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.