Części i serwis. Nowa technologia Goodyeara
Koncern Goodyear opracował nową technologię bieżnikowania opon o nazwie TreadMax. Producent twierdzi, że wygląd i jakość bieżnikowanego ogumienia nie odbiegają od opon nowych. Ponadto ma ono zwiększoną trwałość w stosunku do ogumienia bieżnikowanego w tradycyjny sposób.
System TreadMax jest pochodną technologii Max, która od niedawna jest stosowana przy produkcji niektórych opon marki Goodyear, a której podstawą jest nowy składnik silikonowy wchodzący w skład osnowy opony.
TreadMax wykorzystuje tylko osnowy pochodzące z dobranych rozmiarem opon Regional RHD II i RHS II lub Marathon LHD II i LHS II. Klasyfikację przeprowadza się w specjalnej maszynie ciśnieniowej. Sprawdzana jest ona pod ciśnieniem ok. 8 barów, co pozwala na identyfikację mikropęknięć i wybrzuszeń. Przed zdarciem starego bieżnika osnowy są jeszcze sprawdzane ultrasonografem pod kątem stopnia zużycia. Następnie nowa powłoka bieżnika i ścian bocznych jest nakładana na osnowę, po czym opona umieszczana jest w specjalnej formie, gdzie kończy się proces bieżnikowania. Po wyjęciu z formy każda opona jest testowana pod ciśnieniem i ponownie dokładnie sprawdzona. Osnowy w technologiach Max są specjalnie projektowane z myślą o zwiększonej trwałości i odporności na uszkodzenia.
Bieżnikowane ogumienie poddawane jest takim samym reżimom produkcyjnym jak opony typu Max. Jak zapewnia producent, opony bieżnikowane według nowej technologii osiągają takie same wyniki zużycia paliwa jak opony nowe. Ponadto mają wydłużony okres eksploatacji w porównaniu do opon bieżnikowanych w inny sposób. Wzory bieżnika w technologii TreadMax są takie jak w oponach RHD II lub LHD II.