Koncern Daimler AG wyprodukował 20-tysięczny egzemplarz autobusu Mercedes Citaro.
Produkcję tych pojazdów rozpoczęto w 1997 roku, a dwa lata temu na rynek weszła ich druga generacja. Citaro są dostępne w wersji niskopodłogowej (dwu- lub trzyosiowe o długości od 10,5 m do 15 m) oraz jako niskopodłogowe autobusy przegubowe (18 m), niskopodłogowe autobusy podmiejskie i niskowejściowe Citaro LE
Koncern Daimler AG wyprodukował 20-tysięczny egzemplarz autobusu Mercedes Citaro.
Produkcję tych pojazdów rozpoczęto w 1997 roku, a dwa lata temu na rynek weszła ich druga generacja. Citaro jest dostępne w wersji niskopodłogowej (dwu- lub trzyosiowe o długości od 10,5 m do 15 m) oraz jako niskopodłogowy autobus przegubowy (18 m), niskopodłogowy autobus podmiejski i niskowejściowy Citaro LE. Na bazie Citaro opracowano również wielkopojemny autobus Capa-City.
Do napędu stosowane są dwa sześciocylindrowe silniki. Podstawowym motorem jest 6,4-litrowa jednostka OM 906 LA o mocy 286 KM. Drugi, 12-litrowy silnik OM 457 LA jest oferowany w dwóch wariantach mocy - 299 lub 354 KM.