Firma Kulczyk Tradex, polski przedstawiciel Volkswagena, zaprezentowała Multivana w wersji Business. To samochód o wyjątkowo komfortowym wyposażeniu, przeznaczony do transferu VIP-ów na krótkich dystansach, jak choćby z lotniska do hotelu. Przedział pasażerski ma osobny układ klimatyzacji i ogrzewania oraz lodówkę. Komfortowa jest również przednia część kabiny, czyli tam, gdzie siedzi kierowca i jeden pasażer. I tutaj siedziska oraz część kokpitu pokryto elegancką skórą. Dodatkowo kokpit ozdobiono drewnianą listwą. Przełączniki w centralnej konsoli są wykonane z aluminium, podobnie jak niektóre elementy w dźwigni skrzyni biegów. O lepszą komunikację pomiędzy tylną a przednią częścią kabiny dba pokładowy interkom z systemem cyfrowej poprawy jakości dźwięku.
Najważniejszym wyróżnikiem Multivana Business jest tylna część kabiny. Podobnie jak w innych wersjach tego modelu są tam zamontowane cztery fotele ustawione vis a vis. Jednak w tej wersji są to niemal klubowe siedzenia obszyte skórą, każde z elektryczną regulacją i to aż w 14 pozycjach. Pomiędzy fotelami znajdują się półki wykończone drewnianą okleiną, w których umieszczono zamykane schowki oraz podstawki pod napoje.
Wbudowany w lewą ścianę elektryczny stół wysuwa się za jednym naciśnięciem przycisku. W ten sam sposób pojawia się umieszczony w suficie 15-calowy monitor, do którego można podłączyć np. pokładowy zestaw DVD lub inne urządzenia, takie jak laptop czy kamera wideo. Na pokładzie można też zamontować faks, skaner i drukarkę. Bo to auto ma służyć nie tylko do przewozu osób. Podczas podróży można w nim także zorganizować konferencję.
Przedział pasażerski ma osobny układ klimatyzacji i ogrzewania oraz lodówkę. Komfortowa jest również przednia część kabiny, czyli tam, gdzie siedzi kierowca i jeden pasażer. I tutaj siedziska oraz część kokpitu pokryto elegancką skórą. Dodatkowo kokpit ozdobiono drewnianą listwą. Przełączniki w centralnej konsoli są wykonane z aluminium, podobnie jak niektóre elementy w dźwigni skrzyni biegów. O lepszą komunikację pomiędzy tylną a przednią częścią kabiny dba pokładowy interkom z systemem cyfrowej poprawy jakości dźwięku.
Zewnętrznie od innych Multivanów wersja Business wyróżnia się bardziej eleganckim wykończeniem nadwozia. Dokonano tego w dyskretny sposób, m.in. montując nowe, 18-calowe alufelgi zamiast seryjnych "siedemnastek" czy też srebrne listwy wokół dolnej partii karoserii.
Do napędu tego pojazdu wybrano trzy najmocniejsze silniki spośród jednostek dostępnych w Multivanie. Flagową jednostką jest benzyniak V6 o pojemności 3,2 l i mocy 230 KM, konfigurowany z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Ponadto pod maską wersji Business może pracować 2,5-litrowy turbodiesel o mocy 130 lub 174 koni, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią ręczną. We wszystkich wersjach silnikowych napędzane są koła przednie.
Ceny Multivana Business rozpoczynają się od kwoty nieco ponad 517 tys. zł.