W Puławach otwarto największy w Polsce dwujezdniowy most łukowy o długości 1.038 m i rozpiętości głównego przęsła wynoszącej 212 m. Równolegle oddano do użytku pierwszy etap obwodnicy miasta (12,7 km). Budowa mostu była realizowana od marca, a obwodnicy od czerwca 2006 roku, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT).
W Puławach otwarto największy w Polsce dwujezdniowy most łukowy o długości 1.038 m i rozpiętości głównego przęsła wynoszącej 212 m. Równolegle oddano do użytku pierwszy etap obwodnicy miasta (12,7 km). Budowa mostu była realizowana od marca, a obwodnicy od czerwca 2006 roku, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT). Łączny koszt inwestycji wyniósł ok. 400 mln zł, w tym budowa mostu 185 mln zł. Prawie trzy czwarte środków pochodziło z funduszy unijnych.
Nowy most na Wiśle w Puławach likwiduje wąskie gardło na drodze krajowej nr 12, jakie stanowiła poprzednia konstrukcja wybudowana w 1934 roku. Wraz z obwodnicą miasta, zlokalizowaną w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S12, stanowi połączenie z drogami międzynarodowymi E372 i E373 prowadzącymi do przejść granicznych w Dorohusku i Hrebennem.