Do rozpoczęcia Euro 2012 nie zostanie zbudowana zapowiadana wcześniej druga linia warszawskiego metra, która miała zostać zrealizowana na długości siedmiu kilometrów. Powodem są wysokie ceny zaproponowane przez potencjalnych wykonawców, dwukrotnie wyższe od zakładanych przez samorząd Warszawy. Wśród trzech ofert, które oceniała komisja przetargowa, najwyższą notę otrzymała propozycja Mostostalu Warszawa.
Do rozpoczęcia Euro 2012 nie zostanie zbudowana zapowiadana wcześniej druga linia warszawskiego metra, która miała zostać zrealizowana na długości siedmiu kilometrów. Powodem są wysokie ceny zaproponowane przez potencjalnych wykonawców, dwukrotnie wyższe od zakładanych przez samorząd Warszawy. Wśród trzech ofert, które oceniała komisja przetargowa, najwyższą notę otrzymała propozycja Mostostalu Warszawa, który chce zrealizować tę inwestycję z hiszpańską firmą Acciona i austriackim Strabagiem, za 5,9 mld zł. Zdaniem analityków, wysokie stawki za wykonanie drugiej linii metra wynikały z pierwotnego krótkiego 42-miesięcznego terminu wykonania robót.
Najbardziej prawdopodobny jest scenariusz rozpoczęcia jej budowy tuż po zakończeniu Euro 2012 i oddanie do użytku dopiero w 2015 roku. Na razie nie wiadomo, jak dokładnie będzie wyglądało finansowanie całej inwestycji: z funduszy unijnych Warszawa może otrzymać tylko do 2,9 mld złotych.