Przewozy. Nowe wersje naczep Krone
Krone zmodernizowała niedawno trzy serie naczep - Mega Liner, Profi Liner i Light Liner - pod kątem zabezpieczenia transportu ładunków drobnicowych, głównie napojów. Krone proponuje między innymi specjalne, aluminiowe łaty, które wstawia się w puste miejsca na paletach. Łaty mają kształt belki i można je osadzać pionowo lub poziomo w specjalnych otworach w podłodze i w belkach stanowiących stelaż naczepy.
W serii Mega Liner jest możliwość załadunku towaru na paletach w dwóch poziomach. Jednak w przypadku transportu skrzynek z napojami występuje problem, kiedy ładunek jest rozwożony do kilku odbiorców. Powstają wtedy puste miejsca na paletach po wyładowanych skrzynkach, przez co cały ładunek traci stabilność.
Krone proponuje specjalne, aluminiowe łaty, które wstawia się w puste miejsca na paletach. Łaty mają kształt belki i można je osadzać pionowo lub poziomo w specjalnych otworach w podłodze i w belkach stanowiących stelaż naczepy.
W naczepach Profi Liner wprowadzono system zabezpieczania ładunku na paletach, który nie wypełnia całej ładowni. Kierowca musi wtedy tak rozlokować towar, aby cała podłoga naczepy była optymalnie obciążona. Ale wtedy palety mogą być od siebie oddalone i powstaje problem, jak zabezpieczyć ten ładunek przed przesuwaniem. Krone opracowało system mocowania belek, które można zablokować w dowolnym punkcie listew otworowych przy podłodze. W ten sposób da się unieruchomić część palet, np. z przodu ładowni.
Najmniej wymyślny jest system zabezpieczania ładunku drobnicowego w naczepach Light Liner. Ze względu na to, że pojazdy z tej serii wyróżniają się niską masą własną (5.500 kg), chodziło o jak najmniejsze dociążanie takiej naczepy. Dlatego opracowano ażurowe, aluminiowe profile, które łączą słupki stelaża naczepy.