DAF rozpoczął sprzedaż pojazdów z silnikami spełniającymi normę EEV, która zakłada surowsze reżimy oczyszczania spalin niż Euro 5. DAF jest pierwszym producentem ciężarówek, który dla wszystkich swoich modeli ma gotowe silniki EEV. Silniki pracujące zgodnie z normą EEV emitują o 50 proc. mniej sadzy w spalinach niż jednostki wg normy Euro 5.
DAF rozpoczął sprzedaż pojazdów z silnikami spełniającymi normę EEV, która zakłada surowsze reżimy oczyszczania spalin niż Euro 5. DAF jest pierwszym producentem ciężarówek, który dla wszystkich swoich modeli ma gotowe silniki EEV. Silniki pracujące zgodnie z normą EEV emitują o 50 proc. mniej sadzy w spalinach niż jednostki wg normy Euro 5, która będzie obowiązywać od października 2009 r. (norma EEV na razie nie ma terminu wprowadzenia). Pierwszymi sprzedanymi DAF-ami z silnikami EEV są dwa modele: CF75 i XF105. Ten pierwszy to podwozie z zabudową typu śmieciarka napędzany 9,2-litrowym motorem o mocy od 250 KM. Drugi to ciągnik siodłowy, w którym pracuje 12,9-litrowy silnik o mocy 510 KM. Oba pojazdy zakupiły holenderskie firmy transportowe.