Samochody dostawcze. Lekka zabudowa kontenerowa FGS
Niemiecka firma FGS specjalizuje się w produkcji nadwozi specjalistycznych do samochodów dostawczych. Jednym z najnowszych produktów firmy jest kontener na podwoziu VW Transportera, z obniżonym tylnym zawieszeniem. Pierwsze, co rzuca się w oczy w tym pojeździe - oprócz wysokiej zabudowy - to bliźniacze tylne koła o znacznie mniejszej średnicy niż standardowe stosowane w VW Transporterze. Zamiast 16-calowych zamontowano koła 12-calowe.
Firma ta pod zabudowy opracowuje również inne rozwiązania, jak np. zawieszenia. Opisywany pojazd jest przeznaczony dla takich działów transportu, gdzie nie jest wymagana duża ładowność pojazdu, a spora ładownia.
Pierwsze, co rzuca się w oczy w tym pojeździe - oprócz wysokiej zabudowy - to bliźniacze tylne koła o znacznie mniejszej średnicy niż standardowe stosowane w VW Transporterze. Zamiast 16-calowych zamontowano koła 12-calowe. Chodziło o maksymalne obniżenie podłogi ładowni w celu ułatwienia za- i wyładunku. W konstrukcji firmy FGS podłoga znajduje się na wysokości 400 mm, o 158 mm niżej niż w fabrycznym Transporterze. Ponadto zabudowa jest wyposażona w elektrycznie otwieraną rampę załadowczą.
Zewnętrzne i wewnętrzne poszycie ścian nadwozia wykonano z gładkiej blachy aluminiowej. Szkielet zabudowy jest zrobiony z aluminium. Podłogę wykonano z tworzywa sztucznego i pokryto wykładziną antypoślizgową. Na ścianach na wysokości metra od podłogi jest przymocowana aluminiowa listwa z otworami, służąca do kotwiczenia pasów zabezpieczających ładunek przed przesunięciem. W przypadku, gdy pojazd służy do transportu towarów wrażliwych na uderzenia, ładownia może mieć dodatkowe, pionowe listwy, łączone ze sobą poziomymi belkami, do których mocowane są pasy zabezpieczające. Taka konstrukcja nie tylko chroni ładunek przed uszkodzeniem, ale równocześnie wzmacnia całe nadwozie.
Długość |
5.500 mm |
Szerokość |
2.000 mm |
Wysokość |
2.100 mm |
Ładowność |
1.300 kg |
Pojemność |
20 m sześc. |