Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych to czołowy krajowy producent różnorakich pojazdów specjalnych przeznaczonych do technicznej obsługi komunikacji miejskiej. Jednym z najnowszych jego produktów jest Montraks 5PS, pojazd tramwajowego pogotowia sieciowego. Montraks 5PS jest wyposażony w hydrauliczne podpory stabilizujące nadwozie podczas pracy podnośnika. W celu precyzyjnego prowadzenia prac konserwatorskich, pod podwoziem pojazdu zamontowano czterokołowy wózek szynowy. Dzięki niemu pojazd może poruszać się po szynach tramwajowych.
Samochód, wraz z zabudową, służy do usuwania awarii elektrycznej sieci tramwajowej, a także do prowadzenia prac konserwacyjnych trakcji i do holowania wagonów tramwajowych. Bazą do budowy tego pojazdu było dwuosiowe podwozie Stara LE 15.220 4x2 z czterodrzwiową kabiną brygadową dla sześciu osób. Samochód zabudowano hydraulicznym podnośnikiem z pomostem roboczym do obsługi trakcji. Maksymalny pułap podnośnika wynosi 6 metrów. Pomost roboczy ma nośność 600 kg i mogą na nim przebywać jednocześnie trzy osoby. Sterowanie mechanizmem wysięgnika może być prowadzone z jednego z trzech miejsc: z kabiny, z panelu umieszczonego z boku zabudowy oraz drogą radiową z pulpitu przenośnego.
Montraks 5PS jest wyposażony w hydrauliczne podpory stabilizujące nadwozie podczas pracy podnośnika. W celu precyzyjnego prowadzenia prac konserwatorskich, pod podwoziem pojazdu zamontowano czterokołowy wózek szynowy. Dzięki niemu pojazd może poruszać się po szynach tramwajowych.
Do napędu oraz do zasilania wszystkich urządzeń służy sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 6,8 litra i mocy 220 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 825 Nm przy 1.400 obr./min. W przypadku kiedy pojazd porusza się na wózku szynowym, silnik służy jako pompa do zasilania hydraulicznego, gdyż napęd wózka szynowego jest hydrostatyczny.
Za kabiną, na ramie pojazdu oprócz podnośnika zamontowano zabudowę ze skrytkami i schowkami na narzędzia oraz materiały do naprawy sieci tramwajowej.