Wiadomości z rynku

wtorek
31 grudnia 2024

Fiat Strada 1.3 Multijet Adventure - mniej użytkowy

Samochody dostawcze. Fiat Strada 1.3 Multijet Adventure
16.11.2007 00:00:00
Pikap Strada ma dwumiejscową kabinę, w dwóch rozmiarach: krótszą i dłuższą. Różnica jest taka, że w długiej jest większa, wolna przestrzeń za fotelami. Do testu otrzymaliśmy najbardziej atrakcyjną wizualnie odmianę, Adventure, która ma tylko długą kabinę. W naszej ocenie podstawowymi zaletami Fiata są: duża ładowność, elastyczny silnik, spora przestrzeń na pakunki za fotelami w kabinie oraz atrakcyjny wygląd. Minusy Fiata Strada to z kolei: krótka ładownia, fakt, że zamek tylnej klapy nie jest zintegrowany z centralnym zamkiem a w kabinie brak jest wieszaków na ubrania.
Adventure (czyli "przygoda") jest łatwa do rozpoznania po światłach przeciwmgielnych i dodatkowych drogowych w przednim zderzaku. To oświetlenie przydaje się podczas jesiennych podróży. Oba zderzaki są lakierowane w kolorze karoserii. Samochód prezentuje się interesująco. Szyku dodają dachowe relingi, które ma także wersja z długą kabiną.
Jednak do zastosowań ściśle użytkowych Adventure nadaje się mniej od podstawowej wersji Strady. Otóż przygodowa odmiana ma krótszą pakę. Dla tych, którzy chcieliby przewieźć na niej europaletę, sprawdziliśmy, że brakuje kilku centymetrów. Jest na to sposób: wyjąć zapasowe koło umieszczone za ścianą kabiny i włożyć je do szoferki. Jest też inna rada. Trzeba wybrać podstawową Stradę, z krótką kabiną.
Otwarta klapa
Zamka klapy nie zintegrowano z centralnym zamkiem - paka zawsze jest otwarta. Nawet łowcom przygód nie musi się to podobać. Na nic więc zdaje się opcjonalna miękka (innej nie ma) zasłonka przestrzeni ładunkowej, za 1.230 zł netto. Złodziej nie będzie miał problemu z zabraniem naszego ładunku na postoju. Wspomniana zasłonka to też ciekawostka. Nie sposób jej wyjąć, bo została fabrycznie przyciśnięta uszczelką tylnej szyby. Można więc ją jedynie zwinąć przy tylnej szybie.
Z ziemi brazylijskiej
Strada stanowi jedną z wersji nadwoziowych światowego modelu Fiata znanego u nas jako Siena, Palio Weekend, Albea. Powstaje w Brazylii, a silnik 1.3 Multijet 85 KM jest produkowany w Bielsku-Białej. Żadna inna jednostka napędowa nie jest na polskim rynku oferowana. Turbodiesel 1.248 ccm wydał mi się mocną stroną auta. Palił w teście 6,0-6,8 l/100 km, całkiem elastyczny, cichy do 110 km/h, gwarantował osiągnięcie maksymalnej prędkości 165 km/h. Mniej radości przynosiła skrzynia biegów, po fiatowsku nieprecyzyjna.
W odróżnieniu od większych pikapów Fiat jest konstrukcją przednionapędową, z samonośnym nadwoziem i przestrzenną ramą pod paką. Nikt na polskim rynku nie oferuje teraz takich aut. 685 kg to większa ładowność niż 639 kg SsangYonga Actyona Sports 4WD.
Plusy
Duża ładowność. Elastyczny silnik. Spora przestrzeń na pakunki za fotelami w kabinie. Atrakcyjny wygląd.
Minusy
Krótka ładownia. Zamek tylnej klapy nie jest zintegrowany z centralnym zamkiem. Brak wieszaków na ubrania w kabinie.
Podstawowe dane techniczne Fiata Strady 1.3 Multijet Adventure
DMC/ Ładowność 1.915 / 685 kg
Wymiary ładowni -długość/szerokość/wysokość 1.393 (za kołem zapasowym) / 1.220 (1.070 między nadkolami) / 496 mm
Wymiary pojazdu -długość/szerokość/wysokość 4.444 / 1.664 / 1.554 (z relingami) mm
Rozstaw osi 2.718 mm
Silnik R4, 16V, turbodiesel z common rail
Pojemność skokowa silnika 1.248 ccm
Moc maksymalna 85 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1.750 obr./min
Śr. zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,3 l/100 km (wg producenta)
Śr. zużycie paliwa w cyklu mieszanym bez obciążenia 6,0 l/100 km (testowe)
Śr. zużycie paliwa w cyklu mieszanym z obciążeniem 300 kg 6,8 l/100 km (testowe)
Skrzynia biegów mechaniczna, pięciostopniowa
Układ hamulcowy przód tarczowe wentylowane, tył bębnowe
Wyposażenie standardowe pojazdu testowego ABS z EBD, poduszka powietrzna kierowcy, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, elektr. regulacja szyb, 4 zaczepy do mocowania ładunku, obrotomierz, radio CD, światła przeciwmgłowe
Cena netto 46.803 zł (standard)
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata bez limitu km / 8 lat
Przeglądy techniczne co 1 rok lub 30.000 km
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.