Z giełdy. Słomczyn
Większość amatorów pojazdów użytkowych uważnie przygląda się tu ostatnio jedynie młodszym, kupionym u polskich dilerów furgonom, a omija tańsze auta sprowadzone jako używane z Zachodu. Jak twierdzą bywalcy mazowieckiej giełdy, większa popularność droższych dostawczaków związana jest z trwającą właśnie jesienną wymianą taboru wśród małych przedsiębiorców.
Większość amatorów pojazdów użytkowych uważnie przygląda się tu ostatnio jedynie młodszym, kupionym u polskich dilerów furgonom, a omija tańsze auta sprowadzone jako używane z Zachodu. Jak twierdzą bywalcy mazowieckiej giełdy, większa popularność droższych dostawczaków związana jest z trwającą właśnie jesienną wymianą taboru wśród małych przedsiębiorców. - Właściciele firm, poszukując używanego auta użytkowego, najczęściej biorą pod uwagę wyłącznie te modele, które uprawniają do pełnego odliczenia VAT-u oraz odliczenia podatku zawartego w cenie kupowanego paliwa - usłyszeliśmy od bywalca tutejszej giełdy.
Tradycyjnie najszybciej finalizują transakcje właściciele wozów wyprodukowanych w Niemczech: Volkswagenów, Fordów i Mercedesów. Gorzej sprzedają się auta włoskie i francuskie. Mimo że oferowane tu dostawczaki Iveco, Fiata czy Renault są tańsze od pojazdów niemieckich.
Iveco Turbo Daily 2.5 TD |
1994 / 350 |
furgon |
14,5 tys. zł |
Fiat Ducato 2.5 D |
1997 / 350 |
furgon |
15,0 tys. zł |
Renault Master 2.5 D |
1999 / 204 |
furgon |
18,0 tys. zł |
MB Vito 2.2 CDI |
2000 / 170 |
chłodnia |
39,5 tys. zł |
MB Sprinter 2.7 CDI |
2000 / 320 |
kontener |
57,5 tys. zł |
VW T4 2.5 TDI |
2001 / 160 |
furgon |
32,9 tys. zł |
VW LT35 2.5 TDI |
2002 / 215 |
kontener |
58,9 tys. zł |
Iveco Daily 2.9 HPI |
2003 / 157 |
kombi |
39,5 tys. zł |
MB Sprinter 2.2 CDI |
2003 / 170 |
furgon |
58,0 tys. zł |
MB Sprinter 2.7 CDI |
2003 / 235 |
furgon |
70,0 tys. zł |