Trendy rynkowe. Autobusy idą jak ciepłe bułeczki
Prawie o jedną trzecią wzrosła sprzedaż nowych autobusów w Polsce w pierwszym półroczu br. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 r. Jak wynika z danych opublikowanych właśnie przez firmę JMK Analizy Rynku Autobusów, od stycznia do czerwca nabywców znalazło 679 pojazdów w stosunku do 520 egz. sprzedanych w takim samym okresie roku ubiegłego.
Prawie o jedną trzecią wzrosła sprzedaż nowych autobusów w Polsce w pierwszym półroczu br. w porównaniu do analogicznego okresu 2006 r. Jak wynika z danych opublikowanych właśnie przez firmę JMK Analizy Rynku Autobusów, od stycznia do czerwca nabywców znalazło 679 pojazdów w stosunku do 520 egz. sprzedanych w takim samym okresie roku ubiegłego. Tak dobry wynik producenci zanotowali jednak tylko dzięki wzrostowi (o 105 proc.) sprzedaży w segmencie autobusów miejskich (przewoźnicy kupili łącznie 381 "mieszczuchów"), bowiem zarówno w grupie pojazdów międzymiastowych, jak i turystycznych czy szkolnych (tzw. gimbusów) sprzedaż była mniejsza.