Z giełdy. Elizówka
W ostatnią niedzielę przyglądaliśmy się sposobom zawierania transakcji na tutejszej giełdzie. Wielu zainteresowanych kupnem dostawczaka przyjechało z miejscowości oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów, dlatego żeby nie pokonywać trasy niepotrzebnie, starali się kupić pojazd "od ręki". Po znalezieniu w gąszczu blaszaków auta, którym byli zainteresowani, sprawdzali stan techniczny.
W ostatnią niedzielę przyglądaliśmy się sposobom zawierania transakcji na tutejszej giełdzie. Wielu zainteresowanych kupnem dostawczaka przyjechało z miejscowości oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów, dlatego żeby nie pokonywać trasy niepotrzebnie, starali się kupić pojazd "od ręki". Po znalezieniu w gąszczu blaszaków auta, którym byli zainteresowani, sprawdzali stan techniczny. Placem do jazd próbnych był oddalony sektor giełdy, na którym nie było samochodów. Ostre przyśpieszenie, za moment kilka gwałtownych skrętów i na koniec hamowanie z piskiem opon. Większość powtarzała manewr kilka razy. Takie testy są tu normą i w ten sposób zawieranych jest gros transakcji.
Model |
Rocznik/przebieg (tys. km) |
Zabudowa |
Cena brutto |
MB 308 2.3 D |
1989 / 189 |
skrzynia |
24,5 tys. zł |
VW T4 1.9 D |
1991 / 229 |
kombi |
8,5 tys. zł |
Fiat Ducato 1.9 D |
1994 / 200 |
furgon |
11,0 tys. zł |
MB Sprinter 2.3 D |
1995 / 230 |
furgon |
18,4 tys. zł |
Lublin 2.4 D |
1997 / 130 |
skrzynia |
15,0 tys. zł |
VW T4 2.5 TDI |
1997 / 190 |
furgon |
18,9 tys. zł |
MB Sprinter 2.9 TD |
1998 / 250 |
furgon |
25,0 tys. zł |
Citroen Jumper 2.5 D |
2000 / 260 |
furgon |
24,0 tys. zł |
MB Vito 2.2 CDI |
2000 / 195 |
furgon |
36,0 tys. zł |
MB Sprinter 2.2 CDI |
2001 / 130 |
furgon |
46,0 tys. zł |