UTA One® next wspiera teraz 20 systemów opłat w 18 krajach Fot. UTA Edenred
UTA Edenred większyła liczbę systemów opłat drogowych dostępnych z interoperacyjnym urządzeniem do pobierania opłat UTA One®, dodając system w Chorwacji i Słowenii.
Korzystające z technologii 4G urządzenie pokładowe (OBU) do poboru drogowych opłat elektronicznych (EETS) jest teraz kompatybilne z 20 systemami poboru opłat drogowych w 18 krajach europejskich, dzięki czemu – jak zapewnia firma – jest najbardziej wszechstronnym rozwiązaniem na rynku.
Klienci mogą szybko i łatwo uruchamiać nowe systemy opłat w Strefie Klienta UTA a aktywacja na urządzeniu odbywa się zdalnie over -the -air. Można także zamawiać nowe urządzenia z już zainstalowanymi nowymi systemami opłat.
Olaf Schneider, dyrektor ds. opłat drogowych i usług gospodarczych UTA Edenred, mówi:
– Nasze portfolio rozwiązań do opłat drogowych to jeden z naszych kluczowych obszarów usług, a UTA One next, podobnie jak jego poprzednik, czyli UTA One, to nasze flagowe urządzenie. W tym roku klienci mogą spodziewać się kilku istotnych ulepszeń.
20 systemów opłat w jednym OBU dla pojazdów powyżej 3,5 t
Dzięki rozszerzeniu zakresu działania teraz UTA One next rozlicza opłaty w następujących krajach: Chorwacja, Słowenia, Słowacja, Belgia (w tym tunel Liefkenshoektunnel), Niemcy, Francja, Włochy (w tym usługi promowe Caronte), Austria, Polska (A4, Katowice–Kraków oraz sieć e-TOLL), Węgry, Bułgaria, Portugalia, Hiszpania, Norwegia (w tym promy, mosty, tunele i autostrady), Szwecja (mosty i promy), Dania (mosty i promy) i Szwajcaria (także Liechtenstein).
Urządzenie UTA One next jest odpowiednie dla pojazdów powyżej 3,5 tony, co czyni je narzędziem polecanym dla firm, których pojazdy podróżują po całej Europie i podlegają opłatom dla pojazdów powyżej 3,5 t, np. nowej opłacie, która weszła w życie 1 lipca w Niemczech.
2Nadchodzące zmiany dotyczące opłat drogowych
Lada chwila zostaną wprowadzone dodatkowe aktualizacje dla UTA One next: dodanie systemu opłat w Czechach jest w opracowaniu, a urządzenie będzie mogło przetwarzać opłaty w Danii od 1 stycznia 2025 r., kiedy to kraj przejdzie z Eurowiniety na nowy i niezależny system poboru opłat.
Dla poprzednika UTA One next – UTA One® – także przygotowano aktualizację. W październiku firma wprowadza możliwość używania go dla opłat w Chorwacji, a od 2025 r. będzie wspierał opłaty w Danii.
Z kolei UTA One® Move to interoperacyjne urządzenie do poboru opłat od UTA Edenred dla samochodów i vanów do 3,5 tony. Obejmuje ono działaniem Francję, Portugalię, Hiszpanię i Włochy, w tym także opłatę w centrum miasta w Mediolanie (AREA C), opłaty za parking oraz usługi promowe Caronte. Chorwacki system poboru opłat zostanie dodany do UTA One Move w październiku. (red)