Wyższy moment obrotowy i większa ekonomika to kombinacja, która zwiększa efektywność i produktywność w najbardziej wymagających zadaniach transportowych.
Całkowicie nowy silnik D17 w kultowym Volvo FH16 został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja rozwija wyższy o 7 proc. moment obrotowy, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa (wyniki testów drogowych D17 780 KM vs D16 750 KM, 55T GCW) i emisję dwutlenku węgla.
Nowy silnik jest również dostępny w Volvo FH16 Aero, które w połączeniu z aerodynamiczną kabiną oferuje jeszcze lepszą ekonomikę paliwową.
– Nasi inżynierowie dostarczyli silnik, który łączy najwyższy moment obrotowy i poziom mocy w Europie z doskonałą efektywnością paliwową – mówi Jan Hjelmgren head of product management and quality w Volvo Trucks. – Fakty mówią same za siebie – więcej momentu obrotowego i mocy przy znaczących oszczędnościach paliwa i CO2 to fantastyczny wynik. Oznacza to, że nasi klienci mogą realizować swoje zadania bardziej efektywnie i z wyższą produktywnością.
Trzy poziomy mocy
Nowy 17-litrowy silnik Euro 6 od Volvo jest dostępny w trzech wariantach mocy: 600 KM, 700 KM i 780 KM. Poziomy momentu obrotowego zostały zwiększone odpowiednio do 3.000 Nm, 3.400 Nm i 3.800 Nm w wersji najwyższej. Skrzynia biegów została zaktualizowana, aby obsługiwać do 3.800 Nm, a wewnętrzna efektywność przekładni została dodatkowo poprawiona w wersjach 3.000 Nm i 3.400 Nm.Certyfikowany na biopaliwo
Nowy silnik D17 jest certyfikowany do pracy na HVO (uwodornionym oleju roślinnym) we wszystkich wariantach mocy. Wersja 700 KM jest również certyfikowana do pracy na 100% biodieslu (B100).Volvo FH16 i FH16 Aero z nowym silnikiem D17 są dostępne do zamówienia od połowy 2024 roku, a produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2024 roku. (red)