Stellantis odnotowuje wzrost na europejskim rynku samochodów ogółem i na rynku samochodów zelektryfikowanych w pierwszych czterech miesiącach roku.
Marka potwierdza dobry początek 2024 roku w europejskich (UE29) rankingach sprzedaży, odnotowując w pierwszych czterech miesiącach roku wzrost o 4,4% pod względem wolumenu sprzedaży i potwierdzając udział w rynku na poziomie 18,8%, co oznacza wzrost o 0,5 punktu procentowego w porównaniu do 2023 roku.
Stellantis Pro One – jednostka biznesowa odpowiedzialna za samochody dostawcze – utrzymuje pozycję lidera na rynku od początku roku, odnotowując udział wynoszący prawie 30% i wzrost wolumenu sprzedaży o 11% rok do roku. Wyniki te obejmują całą Europę i wykazują stały wzrost w prawie wszystkich krajach oraz wyjątkowy, trzycyfrowy wzrost sprzedaży w Portugalii w kwietniu (+101 %).
Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy powiedział:
– Nasze wyniki za pierwsze miesiące są odzwierciedleniem ostrej konkurencji w branży, przy braku zachęt na wielu znaczących rynkach europejskich. Na wielu naszych kluczowych rynkach jesteśmy liderami przejścia na elektryfikację, a nasza oferta pojazdów użytkowych pozostaje bezkonkurencyjna. Silny trend sprzedaży, solidny portfel zamówień oraz ich rosnąca liczba, wskazują na pozytywne wyniki również w drugim kwartale. Wraz z wprowadzeniem na rynek ponad 25 nowych modeli wszystkich marek wyprodukowanych w Europie, spodziewamy się dalszej dynamiki rozwoju w ciągu roku.
Na rynku samochodów elektrycznych (osobowe + dostawcze) Stellantis utrzymuje tempo, z ponad 6% wzrostem rok do roku na 10 głównych rynkach, zdobywając od początku roku w krajach UE29 14,1% udziału w rynku. (red)