Przyczepa Joskin Trans-KTP 24/54: łatwiejsza jazda dzięki kołom o większej średnicy (1,5 m) Fot. Joskin
JOSKIN dodał nowy model do swojej oferty przyczep budowlanych - wywrotkę Trans-KTP 24/54. Pojemność jej skrzyni ładunkowej wynosi 13 m³, a maksymalna ładowność konstrukcyjna 24 tony.
Ma ona europejską homologację i jest standardowo wyposażona w hydrauliczne zawieszenie, Hydro-Pendul, gwarantujące komfortową i łatwą jazdę, także na nierównym terenie oraz bezpieczeństwo podczas szybkich przejazdów drogowych.
Wysuwany zderzak hydrauliczny spełnia normy dotyczące ruchu po drogach publicznych Fot. Joskin
Może zabrać nawet 17 m sześc.
Nowa przyczepa jest największą 2-osiową wywrotką w ofercie Joskin. Standardowa pojemność 13 m sześc. W praktyce, z dwuskrzydłowym przykryciem skrzyni, połączonym z nadstawkami o wys. 15 cm, gdy ładunek jest usypany ze stertą, może osiągnąć nawet 17 m³. Lekko rozszerzająca się skrzynia wykonana jest ze stali Hardox 450 i ma 105 cm wysokości. Tył jest o 8 cm szerszy niż przód, co zapewnia łatwe opróżnianie. Rama ma 700 mm szerokości, co pozwala na montaż szerokich opon (maks. 666 mm) bez przekraczania limitu 255 cm szerokości, wymaganego w przypadku niektórych rodzajów działalności. Węższa rama, w połączeniu z montowaną standardowo osią skrętną wymuszającą, zapewnia szerszy kąt skrętu. Koła o większej średnicy ułatwiają jazdę.
Hydrauliczne zawieszenie dyszla ma korzystny wpływ na komfort jazdy. W przeciwieństwie do starszych modeli z tej serii, zawieszenie jest teraz zamontowane z przodu ramy. Dyszel został podniesiony w celu zwiększenia prześwitu i utrzymania odpowiedniej linii jazdy. Wyższa pozycja wpłynęła również na optymalizację ustawienia układu kierowniczego. Wąski dyszel tego modelu, wyposażony w oczko pociągowe kuliste z osłoną, umożliwia również zwiększenie promienia skrętu ciągnika bez ryzyka uszkodzenia układu kierowniczego.
Model Trans-KTP 24/54 jest standardowo wyposażony w ramę z zawieszeniem Hydro-Pendul Fot. Joskin
Z zawieszeniem Hydro-Pendul
Model Trans-KTP 24/54 jest standardowo wyposażony w ramę z zawieszeniem Hydro-Pendul, które ułatwia pokonywanie przeszkód na nierównym terenie. Jego punkt obrotowy (Ø 60 mm) został nieznacznie przesunięty, aby zoptymalizować linię jazdy przyczepy. Ramiona łączące osie z ramą są wyposażone w silentbloki. Siłowniki zawieszenia mają przemysłowe przeguby kulowe o średnicy 50 mm.
Do wywrotu nowa przyczepa standardowo wykorzystuje układ hydrauliczny ciągnika. Dostępna jest również pompa hydrauliczna napędzana przez WOM. Aby chronić pompę przed odrzutami i ramionami podnośnika, jest ona umieszczona w ramie, za przednią częścią. Wszystkie przewody hydrauliczne są również wpuszczone w ramę, w celu zapewnienia im ochrony. Zbiornik oleju hydraulicznego został usytuowany z boku, na zewnątrz ramy - jest on wyposażony we wskaźnik poziomu.
Skrzynia przyczepy Trans-KTP 24/54 jest przymocowana do ramy za pomocą większych zawiasów wywrotu, co zapewnia stabilność podczas wywrotu. Siłownik wywrotu o pojemności 42 litrów nie jest już montowany z przodu, lecz znajduje się w ramie, pod nadwoziem. Ze względów bezpieczeństwa jest on wyposażony w czujnik krańcowy.
To nie wszystko - światła z tyłu wywrotki zostały zamontowane w taki sposób, aby były zabezpieczone. Przyczepa jest również standardowo wyposażona w nowo zaprojektowane błotniki z ocynkowanej stali, częściowo przymocowane do skrzyni i do ramy, przedłużone gumowymi chlapaczami. Ma ona również wysuwany zderzak hydrauliczny, który spełnia normy dotyczące ruchu po drogach publicznych, gwarantując jednocześnie prześwit niezbędny do wywrotu. Jak zawsze, może być również wyposażona w wiele przydatnych opcji. Obejmują one ręczny korektor nachylenia z automatycznym powrotem do poziomu zawieszenia Hydro-Pendul, co zapewnia bezpieczny wywrót nawet na nierównym podłożu, różne systemy plandek (Flip-Tarp, plandeka typu cabriolé itd.), a także możliwość dodania nadstawek o wys. 15 cm w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej i wiele innych.
Jak zapewnia producent, przyczepa Trans-KTP 24/54 jest dostępna od ręki. (red)