Pod koniec grudnia 2023 r. Isuzu i Honda rozpoczęły pierwsze testy wodorowej ciężarówki Giga Fuel Cell na otwartych drogach w Japonii. Próby będą prowadzone do września 2024 r.
Isuzu i Honda kontynuują prace nad Giga Fuel Cell. Zapowiedziana kilka miesięcy temu 12-metrowa i 25-tonowa ciężarówka zasilana wodorem rozpoczęła testy na drogach publicznych w japońskim regionie Kanto (prefektury Tochigi, Saitama, Tokio i Kanagawa). Obie firmy w testach zbierają dane i chcą korygować wszelkie problemy techniczne ciężarówki z myślą o wprowadzeniu jej na rynek w 2027 roku.
Prototyp, który jest poddawany testom, jest podobny do tego, który był prezentowany na stoisku Isuzu podczas ostatniego „Japan Mobility Show” .
Wyposażony jest w system zasilania opracowany przez dwóch partnerów, obejmujący cztery ogniwa paliwowe o mocy 103 kW, uzupełnione baterią litowo-jonową, Giga Fuel Cell jest napędzany synchronicznym silnikiem elektrycznym prądu przemiennego o mocy 320 kW. Jego zbiorniki mogą pomieścić 56 kg wodoru pod ciśnieniem 700 barów, co daje mu ponad 800 km zasięgu. (red)