Firma Plug Power zamówiła niedawno dwie stacje tankowania wodoru od francuskiej firmy HRS (Hydrogen Refueling Solutions).
Obiekty te, które będą instalowane w Wielkiej Brytanii, zostaną zaprojektowane specjalnie do tankowania wózków widłowych z ogniwami paliwowymi.
Wózki są zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi GenDrive, amerykańskiego producenta.
W ramach umowy zawartej w lutym 2023 r. firma Plug Power zamówiła w HRS łącznie siedem stacji. Dwie są już w budowie w Wielkiej Brytanii, dwie kolejne w Hiszpanii i jedna we Francji. List intencyjny partnerów przewiduje dostawę 14 stacji w okresie od 12 do 24 miesięcy.
• Cieszymy się, że możemy w dalszym ciągu wzmacniać naszą współpracę z Plug Power instalując nasze stacje w kilku krajach europejskich – komentuje Hassen Rachedi, założyciel i dyrektor generalny HRS. – Nasze dwie firmy mają wspólną wizję przyszłości zrównoważonej mobilności i są mocno zaangażowane w redukcję emisji gazów cieplarnianych w firmach.
Wcześniej Plug Power podpisał partnerstwo z FreezPak Logistics, liderem w logistyce żywności, co pozwoliło firmie rozszerzyć zakres działalności w USA.
Dzięki tej umowie Plug Power dostarcza ogniwa paliwowe, a także infrastrukturę do przechowywania i dostarczania wodoru dla 400 wózków widłowych eksploatowanych w dziewięciu zakładach FreezPak Logistics.
• FreezPak Logistics jest klientem naszej firmy od 2014 roku – powiedział Andy Marsh, dyrektor generalny Plug Power. – Cieszymy się z tego partnerstwa, które poprawia łańcuch dostaw w Ameryce Północnej i zmniejsza emisję CO2.
Firma FreezPak Logistics już skorzystała z przejścia na wodorowe ogniwa paliwowe. Dzięki używaniu ich zamiast akumulatorów, produktywność firmy wzrosła o 100%, ponieważ ogniwa paliwowe działają z pełną mocą, bez potrzeby częstego ładowania, w przeciwieństwie do akumulatorowych wózków widłowych. (red)