Jednostka biznesowa LCV przyczyni się do realizacji planu strategicznego Dare Forward 2030, odpowiadając za jedną trzecią zysku netto Stellantis i generując obrót w wysokości 5 miliardów euro w zakresie usług połączonych. – Podczas targów Solutrans, Stellantis potwierdził wdrożenie swojej ofensywy „Pro One” poprzez konkretną i wszechstronną ofertę dla klientów: nową generację FIATA Professional e-Ducato, z 420 km zasięgiem, rozwiązania posprzedażowe, części pochodzące z gospodarki o obiegu zamkniętym i e-retrofit – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes jednostki biznesowej Pro One Stellantis.
FIAT Professional E-Ducato
Stellantis zaprezentował E-Ducato FIAT Professional, należącego do drugiej generacji elektrycznych pojazdów użytkowych.Koncern ogłosił odnowienie całej gamy pojazdów użytkowych marek Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall.
W całej gamie będą oferowane następujące technologie:
• Nowa generacja interfejsu człowiek-maszyna (HMI) z większymi i konfigurowalnymi przez kierowcę zestawami wskaźników oraz wyświetlaczami w środkowej części deski rozdzielczej, a także kamerą Dynamic Surround Vision, wykorzystującą kamery zewnętrzne, które zapewniają szeroki widok wokół pojazdu, ułatwiając manewry parkowania i poruszanie się po zatłoczonych ulicach oraz 18 zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS);
• Łączność, aktywowaną podczas wydania pojazdu, zapewniającą kierowcom zawsze aktualne informacje, a menedżerom flot zdalny kontakt czasie rzeczywistym.
• Nowy akumulator o pojemności 110 kWh, zapewniający zasięg do 420 km w cyklu WLTP, który sprawia, że E-Ducato jest jednym z najmocniejszych samochodów dostawczych w swojej klasie, z zasięgiem o 30% większym niż w poprzedniej generacji.
Druga generacja nowych elektrycznych samochodów dostawczych obejmuje również E-Boxera marki Peugeot, ë-Jumpera marki Citroën oraz Movano Electric marki Opel.
Stellantis – pionier pod względem oferty lekkich pojazdów użytkowych z napędem wodorowym, oferujący średniej wielkości Peugeota E-Expert Hydrogen oraz Citroëna ë-Jumpy Hydrogen – zaprezentował na swoim stoisku cały potencjał technologiczny tych modeli. Oferta napędu wodorowego będąca dopełnieniem oferty napędu elektrycznego ma na celu sprostać najbardziej intensywnym bezemisyjnym zastosowaniom i zostanie rozszerzona w 2024 roku o duże samochody dostawcze.
Parts & Services
Aby stale wspierać mobilność firm, Stellantis Parts & Services przedstawił na Solutrans pełną gamę produktów i usług stworzonych w celu ułatwienia obsługi, konserwacji i napraw pojazdów flotowych oraz optymalizacji ich kosztów eksploatacji. Wśród nich wyróżniają się:• Distrigo: wybór oryginalnych i wielomarkowych części zamiennych, komponentów mechanicznych, elementów nadwozia i opon do każdego pojazdu, niezależnie od marki i czasu obecności na rynku. Ponadto dostępne są liczne rozwiązania umożliwiające rozbudowę i dostosowanie pojazdów do każdego rodzaju działalności, branży lub konkretnego zastosowania.
• SUSTAINera: części regenerowane, naprawiane i ponownie używane.
• Dzięki zintegrowanej, specjalistycznej sieci obsługi posprzedażnej, wszyscy klienci mogą korzystać z fachowości doświadczonych mechaników oraz szerokiego zakresu specjalistycznych usług, obejmujących wszelkie naprawy, konserwacje oraz prace blacharsko-lakiernicze, aby zoptymalizować całkowity koszt eksploatacji swojej floty.
Usługa „e-RETROFIT” we współpracy z Qinomic
Stellantis rozszerza swoją gamę bezemisyjnych samochodów dostawczych, prezentując stworzone we współpracy z Qinomic, w pełni elektryczne, ekonomiczne i ekologicznie rozwiązanie adaptacyjne. Zaprezentowana na Solutrans usługa „e-RETROFIT”, polegająca na zastąpieniu silnika spalinowego elektrycznym, będzie oferowana najpierw we Francji, dla średniej wielkości samochodów dostawczych wyposażonych w silnik spalinowy, a następnie zostanie wprowadzona na inne rynki i do innych samochodów dostawczych różnych wielkości.• Klientom wykorzystującym swój samochód do pracy, rozwiązanie to umożliwi wjazd do centrów miast i stref niskiej emisji spalin oraz pozwoli na dekarbonizację floty przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności pojazdów, zachowaniu ich wyposażenia i możliwości korzystania z gwarancji producenta.
• Dzięki zasięgowi 200 km (pod warunkiem uzyskania homologacji WLTP), szybkiemu ładowaniu i ładowności ponad 900 kg (zgodnie z modelem retrofit), rozwiązanie to będzie miało zastosowanie w większości przypadków użycia.
Będzie dostępne we Francji w drugiej połowie 2024 roku. Pojazdy nim objęte będą adaptowane w zakładzie przemysłowym Stellantis. Wymontowane z samochodu komponenty silnika spalinowego będą ponownie wykorzystywane i znajdą się w katalogu części do ponownego użycia, oferowanych przez SUSTAINera w ramach oferty gospodarki o obiegu zamkniętym.
Niezrównana oferta dzięki Free2move Charge i Free2Move
Free2move Charge oferuje kompletny ekosystem rozwiązań do ładowania i zarządzania energią, zaprojektowany w celu spełnienia wszystkich potrzeb kierowców pojazdów elektrycznych (BEV), niezależnie gdzie i w jakich okolicznościach się znajdują.• Klienci mogą uzyskać dostęp do różnych rozwiązań umożliwiających ładowanie w domu, w miejscu pracy i w podróży, w tym do sprzętu, oprogramowania i usług, aż po instalację u rekomendowanych partnerów.
Free2move oferuje swoim klientom indywidualnym i firmom z całego
świata kompletny i unikatowy ekosystem mobilności oraz wykorzystuje dane i technologię, stawiając doświadczenie klienta w centrum swojej działalności, aby na nowo odkryć mobilność, od selfsharingu, poprzez wynajem krótko- i średnioterminowy, aż po połączone zarządzanie flotą dla klientów B2B. (red)