Fot. Orlen Oil
ORLEN OIL prezentuje nową szatę graficzną swoich produktów oraz globalną koncepcję rozwoju marki. Od stycznia 2024 r. wszystkie produkty z oferty dostępne są pod jedną parasolową marką ORLEN OIL, a etykietom produktowym nadany został ponadczasowy i czytelny design.
Rok 2023 był dla polskiego lidera w produkcji środków smarnych czasem przełomowym: finalizacja połączenia kapitałów dwóch największych krajowych spółek olejowych pozwoliła umocnić pozycję rynkową środków smarnych w Europie. Integracja z LOTOS OIL umożliwiła dynamiczną ekspansję międzynarodową i znacząco zwiększyła zdolności produkcyjne środków smarnych z 200 tys. ton do ok. 420 tys. ton rocznie.
Nowa koncepcja biznesowa
W ślad za rozwojem infrastruktury wewnętrznej, ORLEN OIL wdraża nową koncepcję biznesową, dotyczącą swojego portfolio produktowego: od stycznia 2024 r. oleje i smary polskiej marki, dostępne dotychczas, jako PLATINUM ORLEN OIL i LOTOS OIL, pojawiają się na rynku krajowym i wszystkich rynkach zagranicznych pod jedną marką parasolową ORLEN OIL, a wizualnym potwierdzeniem zmiany marki towarzyszy nowoczesny, odznaczający się graficzną przejrzystością komunikowanych treści, design etykiet.
– Zmiana wynikająca z rebrandingu oraz wyglądu etykiet na opakowaniach produktów to przykład ewolucji, jaką przechodzi firma od momentu zakończenia procesu połączenia spółek olejowych – powiedział Przemysław Palonka, prezes zarządu ORLEN OIL. – Model architektury marek, bazujący na marce głównej dla wszystkich produktów z portfela oraz ograniczonej liczbie submarek, jest powszechnie stosowany przez wszystkich wiodących producentów środków smarowych na świecie. Ujednolicone, a zarazem kompletne portfolio produktowe ORLEN OIL zapewni jasność i przejrzystość oferty naszym interesariuszom. Wykorzystanie marki ORLEN, jako parasola w strukturze jest uzasadnione. Jest ona jedną z najbardziej znanych marek w Europie.
Etykiety z odświeżonym designem
Nowoczesne etykiety produktów ORLEN OIL charakteryzuje odświeżony design, który odzwierciedla działania firmy, ale przede wszystkim wprowadza większą czytelność. Składają się na to odpowiednio umieszczone informacje, dzięki którym klient może łatwo zidentyfikować produkt i dobrać go do swoich potrzeb. Na froncie etykiety znajduje się informacja o lepkości produktu oraz klasa jakości. Ułatwia to dobór m.in. oleju silnikowego do konkretnego pojazdu. Dzięki zastosowaniu piktogramów odróżnienie przeznaczenia produktów jest łatwiejsze, a różnorodność w kolorystyce poprawia nie tylko wygląd opakowań, ale przede wszystkim ich czytelność. Przypisanie konkretnych barw kategoriom produktów pozwala na ich łatwiejszą identyfikację przez nabywców. Przykładowo, kolor czarny użyty został do olejów silnikowych stosowanych w nowoczesnych samochodach osobowych, które są wyposażone w silniki z zaawansowanymi technologiami, takimi jak turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa, czy systemy redukcji emisji spalin. Kolor czerwony - do olejów przeznaczonych dla starszych samochodów o konstrukcji silnika, która nie wymaga specjalistycznych olejów syntetycznych, a kolor fioletowy do środków smarowych przeznaczonych dla motocykli, jak i dla innych pojazdów motocyklowych, takich jak skutery czy quad-y.
ORLEN OIL to polska spółka działająca w ramach Grupy ORLEN, zajmująca się produkcją oraz dystrybucją środków smarnych do ponad 70 krajów na świecie. Przedsiębiorstwo, posiadające swoje zakłady produkcyjne w Gdańsku, Trzebini, Jedliczu oraz Czechowicach Dziedzicach, od wielu lat jest liderem w krajowe