Fot. Ford
Ford wprowadza do gamy modelu F 150 Lightning nową wersję F 150 Lightning Flash, która otrzymuje większość zaawansowanych, docenianych przez użytkowników rozwiązań. F 150 Lightning Flash rozszerza linię wersji XLT, dodając popularne funkcje, takie jak bardziej pojemne akumulatory, gwarantujące docelowy zasięg szacowany przez Agencję Ochrony Środowiska na 320 mil (515 km), system jazdy bez użycia rąk Ford BlueCruise1 oraz standardowy 15,5-calowy ekran dotykowy.
Opcjonalny system jazdy autostradowej bez użycia rąk, Ford BlueCruise2, może sprawić, że prowadzenie będzie mniej stresujące i przyjemniejsze. F 150 Lightning Flash wyposażony jest w wersję systemu BlueCruise 1.2, która obejmuje: asystenta zmiany pasa ruchu, który umożliwia kierowcy zmianę pasa ruchu bez korzystania z kierownicy poprzez włączenie kierunkowskazu, gdy droga jest wolna oraz funkcję zmiany położenia na pasie ruchu, która pomaga utrzymać pojazd na swoim pasie, jednocześnie subtelnie zmieniając pozycję z dala od samochodów na sąsiednich pasach. Z czasem system będzie ulepszany dzięki aktualizacjom oprogramowania. Dzięki nowej, elastycznej opcji klienci mogą aktywować BlueCruise w dowolnym momencie posiadania pojazdu – przy zakupie, co rok lub nawet co miesiąc – i korzystać z niego wtedy, gdy tego potrzebują. Klienci mogą również wypróbować BlueCruise przez 90 dni od zakupu pojazdu w ramach bezpłatnego okresu próbnego.
Ładowanie
Kierowcy F 150 Lightning mają możliwość korzystania z sieci ładowania Blue Oval Charge Network5, dysponującej ponad 84.000 ładowarek w Ameryce Północnej. Począwszy od przyszłego roku, kierowcy F 150 Lightning będą mieli również dostęp do ponad 12.000 ładowarek Tesla Superchargers w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Ponadto dealerzy Forda sprzedający pojazdy elektryczne dodają publiczne szybkie ładowarki do sieci BlueOval Charge Network. Ładowanie w domu jest tak proste, jak podłączenie ładowarki smartfona. Właściciele F 150 Lightning mogą ładować samochód przez noc za pomocą opcjonalnej ładowarki Ford Mobile Charger podłączonej do gniazdka domowej instalacji prądu. Aby uzyskać maksymalną prędkość ładowania i funkcje skomunikowania urządzenia z siecią, można zaopatrzyć się w stację ładowania Ford Connected Charge Station o mocy 48 amperów. Ciekawostką jest, że oprócz ładowni z tyłu, pojazd ma bagażnik z przodu, na który miejsce wygospodarowano dzięki mniejszym gabarytom zespołu napędowego. Nie pomylcie przodu z tyłem.
Rodzina F 150 Lightning 2024
Od początku 2024 r. następujące modele będzie można zamawiać online:
• F 150 Lightning Pro ze standardowym zasięgiem;
• F 150 Lightning XLT ze standardowym zasięgiem;
• F 150 Lightning Flash z rozszerzonym zasięgiem;
• F 150 Lightning Lariat z rozszerzonym zasięgiem;
• F 150 Lightning Platinum z rozszerzonym zasięgiem;
• Limitowana edycja F 150 Lightning Platinum Black z rozszerzonym zasięgiem.
Ceny wymienionych modlei oscylują od 49.995 USD w przypadku F 150 Lightning Pro do 97.995 USD za F 150 Lightning Platinum Black. (red)
W SKRÓCIE
• Zasięg 320 mil3 – akumulator o rozszerzonym zasięgu.
• 15,5-calowy pojemnościowy ekran dotykowy LCD z obsługą gestów przesuwania.
• System nagłośnienia B&O z radiem cyfrowym - zawiera 8 głośników i subwoofer.
• Inteligentny dostęp z uruchamianiem przyciskiem – funkcja wykrywania zbliżania się do samochodu, z klawiaturą dostępu bezkluczykowego SecuriCode.
• Ładowanie indukcyjne smartfonu.
• Klapa skrzyni ładunkowej otwierana bezdotykowo.
• Stopień drzwi skrzyni ładunkowej z powierzchnią roboczą.
• Pakiet systemów pomagających w holowaniu, który obejmuje ułatwiający manewrowanie system Pro Trailer Backup Assist, inteligentną kontrolę hamulca przyczepy Trailer Brake Controller, inteligentną kontrolę nacisku na hak Smart Hitch, pokładowe wagi ładunku On-Board Scales, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterku podczas holowania Smart Trailer Tow Connection i asystenta cofania z przyczepą Trailer Reverse Guidance.
• Pompa ciepła zmniejszająca zużycie energii przez pojazd.
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford