Więcej chętnych na najem długoterminowy
Według badania o 6% więcej przedstawicieli najmniejszych przedsiębiorstw, zdecydowałoby się na najem długoterminowy niż w listopadzie 2022 r.Większość badanych przedsiębiorców słyszała o wynajmie długoterminowym samochodów (89%), a odsetek ten wzrósł o 5% w stosunku do poprzedniego badania. Badanie przeprowadzone przez IBRiS wśród przedstawicieli małych, mikro i jednoosobowych działalności gospodarczych, na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) wykazało, że wynajem długoterminowy jest coraz bardziej popularną formą finansowania samochodów. Zainteresowanie wynajmem długoterminowym wzrosło o 6% – z 17% w listopadzie 2022 r. do 23% w lipcu br. Ta forma finansowania jest też coraz bardziej rozpoznawalna – 89% badanych odpowiedziało, że słyszało o niej, to o 5% więcej, niż w listopadzie 2022 r. Zgodnie z wynikami badania, nieznacznie słabnie zainteresowanie zakupem aut za gotówkę wśród najmniejszych przedsiębiorców – 36% w 2022 r. i 33% w tym roku. 68% respondentów wśród najmniejszych przedsiębiorców zdecydowałoby się na leasing samochodu.
Firmy coraz częściej oczekują elastycznych i dopasowanych indywidualnie rozwiązań, co jest zrozumiałe w obecnej sytuacji gospodarczej. Wynajem długoterminowy wyróżnia się na tle konkurencyjnych sposobów finansowania aut stabilnością gwarantowaną klientowi.
– Stałej wysokości rata niezależna od zmieniających się stóp procentowych, uwzględniająca pełen serwis pojazdu, a także np. opony, czy ubezpieczenie, czy brak konieczności wnoszenia wkładu własnego, to szczególnie cenione obecnie atuty wynajmu długoterminowego wśród najmniejszych przedsiębiorców w Polsce – komentuje Robert Antczak, prezes zarządu Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).