Fot. Renault Trucks
Skupiając się na komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, Renault Trucks wprowadziło ulepszenia w swoich pojazdach gamy ciężkiej, takich jak Renault Trucks T, T High, C oraz K. Producent zoptymalizował wyposażenie wnętrza kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, zarówno podczas jazdy, jak i w czasie przerw, a także wyposażył swoje ciężarówki w zaawansowane technologie wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze.
Funkcje te będą również dostępne w elektrycznych modelach Renault Trucks T i C E-Tech, które właśnie zostały wprowadzone na rynek.
Większy komfort jazdy i wygoda na pokładzie
Wyposażenie kabiny zostało zoptymalizowane, aby zapewnić kierowcom przyjemniejsze otoczenie, łączące ergonomię, wygodę na pokładzie i produktywność. Za kierownicą znajduje się nowy 12-calowy, główny wyświetlacz cyfrowy, zastępujący dotychczasowe cyfrowo-analogowe zegary. Po prawej stronie od kierownicy kierowcy mają do dyspozycji dodatkowy 9-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay, umożliwiający szybki dostęp do aplikacji. Kierowcy mogą używać przycisków na kierownicy, aby bezpiecznie obsługiwać główny wyświetlacz i dodatkowe funkcje, w tym połączenia telefoniczne i odtwarzanie muzyki. Aby ułatwić jazdę, ekran wyświetla również pomoce nawigacyjne i widok z kamery. Pojazdy mogą być również wyposażone w ładowarkę indukcyjną do telefonu.
W modelach T, T High, C oraz K , kierownica może być pokryta skórą natomiast fotele można zamówić w wersji pokrytej tkaniną i/lub skórą. Deska rozdzielcza może być klasyczna lub kompaktowa, w kolorze antracytowym lub czarno-czerwonym. Modele elektryczne T i C E-Tech mają charakterystyczne niebiesko-czerwone wykończenie.
Pojazdy T, T High, C oraz K oraz elektryczne T i C E-Tech wyposażone są w kolumnę kierownicy, którą można regulować w trzech kierunkach. Oznacza to, że kierowcy mogą przyjąć pozycję jazdy, która najbardziej im odpowiada, dostosowaną do ich kształtu ciała, ograniczeń związanych z ich zadaniami oraz do ich osobistych preferencji. Kolumna kierownicy może być regulowana za pomocą jednego przycisku nożnego. Precyzja i bezpieczeństwo są gwarantowane dzięki możliwości regulacji obiema rękami na kierownicy i natychmiastowej blokadzie.
Zaawansowana technologia wspomagania kierowcy
Modele Renault Trucks 2024 roku wyposażone są w najnowsze technologie wspomagania kierowcy i systemy hamowania awaryjnego. Producent zamontował radary i kamery dookoła pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy. Urządzenia te pomagają zapewnić bezpieczeństwo innym użytkownikom dróg, ułatwiają manewry i zmniejszają ryzyko wypadków. Można zamontować łącznie pięć kamer w celu monitorowania otoczenia pojazdu, jego ładunku lub piątego siodła podczas sprzęgania.
Kierowcy są automatycznie informowani o poziomie ciśnienia w oponach ciężarówki i naczepy oraz ostrzegani w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, co pozwala uniknąć nadmiernego zużycia paliwa czy uszkodzenia opon. Pojazdy są również wyposażone w system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA, Intelligence Speed Assistance - Inteligentny Asystent Prędkości) z kamerą, która wykrywa ograniczenie prędkości i ostrzega kierowców o jego przekroczeniu, ograniczając w ten sposób ryzyko wypadków i mandatów.
Renault Trucks T, T High, C i K mogą być wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy połączoną z napinaczem pasów bezpieczeństwa (standard w Renault Trucks T i C E-Tech).
Aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, pojazdy mogą być wyposażone w system Optivision Map Based, który przesyła dane topograficzne do komputera pokładowego w miarę postępu podróży w celu optymalizacji strategii zmiany biegów. W skład oprogramowania do zarządzania flotą Optifleet wchodzą również moduły Check i Map, które pozwalają kontrolować i optymalizować styl jazdy oraz jeszcze efektywniej planować podróże. Funkcja ta jest dostępna w standardzie w Renault Trucks T i C E-Tech. (z)
Fot. Renault Trucks