Dzięki zasięgowi pojazdu ponad 600 kilometrów i ultraszybkiemu systemowi tankowania (20 minut) ta firma od razu pozycjonuje się jako poważny konkurent na rynku wodorowych samochodów ciężarowych.
Wodór jest przyszłością branży transportowej
– Wodór jest idealnym paliwem dla branży transportowej, ponieważ zapewnia duży zasięg i szybkie tankowanie na stacjach, które można łatwo zintegrować z istniejącymi głównymi sieciami transportowymi – powiedział Jawad Khursheed, dyrektor generalny HVS, dla którego przyszłość transportu drogowego z konieczności wiąże się z wodorem i jest zdeterminowany, aby jego firma stała się jednym z liderów na rynku ciężarówek napędzanych wodorem.Zobowiązania różnych rządów, w szczególności europejskich, zmuszają do szybkiego działania w tym zakresie. Na przykład w samej Wielkiej Brytanii celem jest radykalne ograniczenie sprzedaży wszystkich pojazdów ciężarowych o niezerowej emisji od 3,5 do 26 ton do 2035 r.
Dzięki dużym inwestycjom partnerów prywatnych, ale także rządu , HVS był w stanie w rekordowym czasie (firma powstała w 2017 r.) opracować pierwszą 5,5-tonową ciężarówkę , a teraz prezentuje prototyp ciężkiego ciągnika.
Inteligentny system zarządzania ogniwami paliwowymi
Zbudowany na zupełnie nowym podwoziu, zaprojektowanym we własnym zakresie z uwzględnieniem wodorowego układu napędowego, pojazd ten oferuje wiele innowacji, zarówno pod względem zasięgu, czasu tankowania, jak i kosztów konserwacji i eksploatacji. Jego efektywność energetyczna na długich dystansach i szczególnie przemyślana aerodynamika mają zapewnić mu zasięg ponad 600 kilometrów, lokując go wśród najlepszych w tej kategorii.Sercem tych osiągów jest układ napędowy opracowany przez HVS. Wykorzystując wszystkie dostępne techniki odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania (Kers), jest sterowany przez system Semas (opracowany we własnym zakresie), który stale optymalizuje interakcje między kierowcą a systemami sterowania. Ogniwo paliwowe ma większą wydajność i szybszy czas tankowania niż większość modeli już obecnych na rynku.
Ogłaszając system magazynowania pod ciśnieniem 350 i 700 barów, HVS wskazuje, że może przewozić do 51 kilogramów wodoru na pokładzie swojej wagi ciężkiej. Spodziewanych jest kilka konfiguracji pojazdu, o mocy sięgającej 450 kW, czyli około 600 KM. (z)