Ruszył unijny projekt H2Accelerate TRUCKS, który ma przyspieszyć dekarbonizację długodystansowych samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. H2Accelerate TRUCKS, w skład którego wchodzą producenci wodoru, operatorzy infrastruktury i producenci pojazdów, przetestuje 150 ciężkich pojazdów napędzanych wodorem na głównych korytarzach północ-południe, łączących Skandynawię z Włochami. Do jednego z największych projektów pojazdów bezemisyjnych w UE przystąpiło IRU wraz ze swoimi członkami FIAP (Włochy) i UNTRR (Rumunia), a także Austriacką Izbą Gospodarczą.
IRU było gospodarzem spotkania otwierającego H2Accelerate TRUCKS, który jest kluczowym projektem finansowanym przez UE w zakresie wdrażania ciężarówek napędzanych wodorem, któremu przewodzi partnerstwo H2Accelerate, w Brukseli. Uczestnicy projektu – Daimler Truck, Everfuel, Volvo i członkowie IRU Iveco Group, Shell i TotalEnergies – pracują razem, aby umożliwić wykorzystanie wodoru do dekarbonizacji transportu towarów na długich dystansach w całej Europie. Partnerstwo H2Accelerate zapewniło również finansowanie rozmieszczenia ośmiu stacji tankowania wodoru do ciężkich pojazdów za pośrednictwem unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę”. Branża wymaga gęstej unijnej sieci ładowania i tankowania w celu dekarbonizacji, przy jednoczesnym dalszym wspieraniu klientów i handlu w UE i poza nią. Znaczenie aktów legislacyjnych, takich jak rozporządzenie w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) i normy CO₂ dla pojazdów ciężkich, będzie miało kluczowe znaczenie dla ułatwienia wprowadzenia pojazdów bezemisyjnych. (z)