Ujawniony w ostatecznej wersji ciągnik siodłowy QHM FCEV Aero firmy Quantron może przejechać od 700 do 1.500 kilometrów na pełnym zbiorniku wodoru.
Podobnie jak prototyp zaprezentowany w 2022 roku na targach IAA, model ten bazuje na zmodyfikowanym modelu MAN TGX. Aby nadać ciężarówce Quantron odrębną tożsamość, ale także poprawić osiągi, jej projektanci zmodyfikowali jej przednie panele i poprawili aerodynamikę przodu, aby zmniejszyć opór powietrza o 20% i zapewnić mu o 10% większą autonomię.
QHM FCEV Aero jest zasilany akumulatorem o pojemności 124 kWh i dwoma ogniwami paliwowymi o mocy 120 kW, zaprojektowanymi przez firmę Ballard. W podwoziu zamontowano dwa zbiorniki o ciśnieniu 700 barów, które mogą pomieścić 54 kg wodoru i można je zatankować w 40 minut. Dzięki temu ustawieniu tylna ściana kabiny nie jest dodatkowo zabudowana i ciągnik można łączyć z naczepami o standardowej długości.
Pojedynczy zbiornik wodoru pozwala 40-tonowemu zestawowi przejechać 700 kilometrów. Z zasobem 116 kilogramów wodoru, skandynawska wersja początkowo sprzedawana w Norwegii będzie miała zasięg 1.500 km!
Komercjalizacja nowego pojazdu wodorowego Quantron rozpocznie się między lipcem a wrześniem 2023 r. (z)