Fot. EvoBus
W kwietniu na ulice Łodzi wyjechały pierwsze autobusy marki Mercedes-Benz, które Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi zamówiło w 2022 r. w oparciu o wcześniej przeprowadzone postępowanie przetargowe.
Ofertę na dziesięcioletni najem łącznie 52 autobusów Mercedes-Benz Conecto G wraz z serwisem złożyło konsorcjum w składzie EvoBus Polska Sp. z o. o. i Pekao Leasing Sp. z o.o. Wsparcie w zakresie doposażenia oraz innych usług serwisowych świadczy autoryzowany partner OMNIplus: firma EWT Automotive Polska Sp. z o.o. z oddziałem w Strykowie.
Przegubowe w nowoczesnym wydaniu
Autobusy Mercedes-Benz Conecto G to nowoczesne autobusy przegubowe, które spełniają najważniejsze wymagania współczesnego transportu pasażerskiego w obszarach miejskich. Wyposażone są w czworo dwuskrzydłowych drzwi. Niska podłoga sięgająca od pierwszego do ostatniego rzędu foteli zapewnia podróżującym komfort przemieszczania się i szybki przepływ potoków pasażerskich. Mała średnica zawracania pozwala na bezpieczne manewry autobusami w wąskich uliczkach. Przednie i tylne człony pojazdów są połączone za pomocą opracowanego przez Mercedes-Benz unikatowego systemem zabezpieczenia przeciwzgięciowego (ATC). Ta innowacyjna technologia gwarantuje wysoką stabilność i imponującą zwrotność autobusów, co według producenta powoduje, że nawet na biegu wstecznym manewrowanie jest wygodne. Ponadto, dzięki niezależnemu zawieszeniu kół przedniej osi Conecto G są wyjątkowo zwrotne i komfortowe.
Dzięki nowoczesnemu i przestronnemu wnętrzu autobusy mogą przewozić do 135 pasażerów, w tym 39 na miejscach siedzących, posiadają dobrze zagospodarowaną przestrzeń z miejscami dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, miejscem dla osoby podróżującej na wózku inwalidzkim oraz miejscem dla wózka dziecięcego.
Autobusy są napędzane niskoemisyjnymi silnikami Mercedes-Benz OM 457 LA, o mocy 265 kW. Pojazdy są w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w filtry antybakteryjne, minimalizujące ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów w autobusie.
Bezpieczeństwo priorytetem
Zarówno dla Daimler Buses jak i dla zamawiającego bezpieczeństwo podróżujących oraz innych uczestników w ruchu miejskim jest priorytetem. Dlatego też autobusy wyposażone są w system awaryjnego hamowania (inteligentne wspomaganie hamowania), który wykrywa zagrożenie ewentualnej kolizji, zmniejsza prędkość pojazdu bądź hamuje do zatrzymania, zmniejszając bądź zapobiegając skutkom ewentualnej kolizji.
Dodatkowo zamontowany jest system monitorowania martwego pola prawej strony pojazdu – sygnalizujący ewentualną kolizję z przeszkodami stałymi lub ruchomymi podczas jazdy i skrętu w prawo. (z)