W ciągu zaledwie trzech lat od wprowadzenia, liczba aktywnych umów na dynamiczne plany obsługowe
Scania osiągnęła 100 tys. – Posiadanie jednej z największych na świecie flot objętych systemem telematycznym zapewnia nam wysoką konkurencyjność i umożliwia oferowanie najbardziej zaawansowanych technicznie rozwiązań, niezbędnych do dopasowanej obsługi opartej na analizie danych – mówi Niklas Olsson, dyrektor globalnych produktów serwisowych w dziale sprzedaży i marketingu, Scania CV AB. Dynamiczne plany obsługowe Scania umożliwiają stałe monitorowanie danych eksploatacyjnych, co pozwala na precyzyjne określenie konkretnych potrzeb serwisowych pojazdu. Kluczowym elementem usługi są proaktywne działania serwisów Scania, których przedstawiciele informują klienta o konieczności przeprowadzenia odpowiednich prac. – Obecnie usługa jest dostępna w 1200 spośród 1600 serwisów Scania, a dynamiczne plany obsługowe są dostępne dla przeważającej większości pojazdów
ciężarowych Scania. Na mapie istnieją wciąż pewne „białe plamy” nie objęte usługą, ostatnio pracujemy nad wprowadzeniem jej w Korei Południowej i na Tajwanie – wyjaśnia Niklas Olson. Do tej pory najwięcej kontraktów – ponad 20 tys. – zawarto w Wielkiej Brytanii, następne w kolejności są Niemcy z liczbą 10 tys. kontraktów. Dynamiczne plany obsługowe spotkały się z dobrym przyjęciem również w Polsce – liczba aktywnych kontraktów wynosi tu obecnie 6580. – Polska znajduje się w czołówce Europy, jeśli chodzi o aktywne wykorzystanie możliwości, jakie dają technologie komunikacji z pojazdem i oparte na nich dynamiczne plany obsługowe. Dzięki temu możemy na bieżąco reagować na zmiany w intensywności i warunkach eksploatacji pojazdów klienta – komentuje Mirosław Powroziewicz, kierownik działu kontraktów serwisowych i gwarancji Scania Polska S.A. Rosnąca liczba umów na dynamiczne plany obsługowe sprawia, że Scania może bezustannie doskonalić ich dopasowanie do potrzeb pojazdów. – W miarę, jak zbieramy coraz więcej danych, rośnie nasza wiedza o pojazdach. Raz w tygodniu rutynowo sprawdzamy i weryfikujemy dane każdego pojazdu ciężarowego, aby upewnić się, czy potwierdzają występujący wcześniej schemat i jeśli to konieczne, wprowadzamy zmiany – komentuje Anders Rydell, właściciel produktu w zespole rozwijającym dynamiczne plany obsługowe, Scania CV AB.