HAVI i
Scania odgrywają kluczową rolę w łańcuchu dostaw McDonald’s. Przedstawiciele obu firm opracowali 5-letni plan, który przyczyni się do znacznej redukcji emisji CO
2, związanej z dostawami produktów do restauracji tej sieci w Hiszpanii. Odległość pokonywana przez pojazdy w ramach transportu na potrzeby McDonald’s wynosi ponad 400 mln km rocznie. W najbliższym czasie HAVI w Hiszpanii zamierza dodać do floty 14 pojazdów zasilanych gazem. Będą one przewozić produkty z centrów dystrybucyjnych w Madrycie i Barcelonie do barów McDonald’s. 12 z nich będzie napędzanych skroplonym (LNG), a dwa sprężonym gazem ziemnym (CNG). Nowe pojazdy dołączą do dwóch samochodów ciężarowych zasilanych CNG, znajdujących się już w posiadaniu HAVI w Hiszpanii. Flota firmy będzie w sumie liczyć 16 pojazdów na gaz. Pojazdy
Scania zasilane gazem zostały zaprojektowane tak, aby zredukować niemal do zera ich wpływ na jakość powietrza w mieście oraz znacząco obniżyć emisję dwutlenku węgla (ok. 20 proc.). Dzięki pojazdom z silnikami na gaz, łańcuch dostaw McDonald’s jest przygotowany na zwiększenie się w przyszłości dostępności biogazu.