Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

IVECO zdominowało Dakar 2016

Włoskie ciężarówki na najwyższych miejscach
29 stycznia 2016
Gerard De Rooy, lider zespołu PETRONAS De Rooy IVECO, zwyciężył w tegorocznej edycji najtrudniejszego rajdu świata. Jego wyniki osiągnięte w trakcie trzynastu etapów Dakaru jeszcze raz udowodniły wyjątkowe umiejętności kierowcy w zakresie prowadzenia i nawigacji pojazdu, a także potwierdziły niezawodność ciężarówki IVECO Powerstar.
W drodze do zwycięstwa w Rosario, ciężarówka Powerstar Iveco z numerem 501 dowodzona przez Gerarda De Rooya, pokonała ponad 50 innych pojazdów ciężarowych z całego świata.
To drugie zwycięstwo De Rooya w kategorii ciężarówek w tym wyścigu. Na trzecim miejscu podium stanął Federico Villagra, kierowca o przydomku „El Coyote”, objawienie tej edycji Dakaru. Argentyńskiego kierowcę prowadzącego IVECO Powerstar śledziły miliony fanów z kraju, w którym IVECO jest liderem w swojej branży.
Ton Van Genugten w Trakkerze ukończył rywalizację na piątej pozycji. On również jest objawieniem tegorocznej edycji, ponieważ przez wszystkie etapy wyścigu był wśród pięciu najwyżej klasyfikowanych zespołów.
Hiszpan Pep Vila za kierownicą kolejnego IVECO Trakkera zajął miejsce dziesiąte.
Samochody zostały przygotowane przez IVECO specjalnie na potrzeby rajdu Dakar 2016: trzy pojazdy Powerstar oraz dwa Trakkery z kabiną dzienną wyprodukowano w Hiszpanii. Oprócz ciężarówek rajdowych w skład drużyny weszło sześć Trakkerów pełniących funkcję pojazdów wsparcia i pomocy technicznej (jeden z napędem 4x4, cztery z napędem 6x6 i jeden z napędem 8x8) oraz 7-tonowy furgon Daily. Wszystkie one zapewniały transport i obsługę logistyczną dla 20-osobowego zespołu mechaników.
Trakker, produkowany w wersjach o masie od 18 do 70 ton, to pojazd zaprojektowany z myślą o skrajnie trudnych warunkach terenowych. Jego nową kabinę opartą na wersji Stralis opracowano na podstawie opinii dilerów i użytkowników końcowych.
Wersje sztywne samochodu ciężarowego są dostępne z napędem 4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4 oraz 8x8 z silnikami o mocy 380, 420 lub 440 KM. Ciągnik siodłowy jest dostępny w wersjach z napędem 4x2, 4x4, 6x4 oraz 6x6.
Rajd Dakar był dla IVECO także świetną okazją do podkreślenia jakości silników firmy. Napędy IVECO Cursor 13 produkowane są we Francji, w Bourbon Lancy, a do Dakaru zostały przygotowane specjalnie przez firmę FPT Industrial w jej centrum badawczo-rozwojowym w szwajcarskim Arbon.
Te 6-cylindrowe, 13-litrowe jednostki charakteryzują się szybką reakcją na zmiany obciążenia, zwłaszcza przy niskiej prędkości obrotowej. W ponad 70 proc. składają się z elementów standardowego sprzętu Euro VI, które zostały uzupełnione starannie wyselekcjonowanymi komponentami pochodzącymi z silników do urządzeń przemysłowych i jednostek pływających FPT.
Dobrze tę ciężką próbę zniosły także opony Goodyear, na których poruszał się zwycięski pojazd.
W trakcie 13 dni zmagań uczestnicy przemierzyli liczącą około 9 tys. km trasę, która wiodła przez najtrudniejsze tereny Argentyny i Boliwii. Była ona idealnym poligonem do pokazania wszechstronności oraz mocy ciężarówek.

KLASYFIKACJA - CIĘŻARÓWKI:

1.   GERARD DE ROOY (NLD), IVECO
      Mechanik: DAREK RODEWALD (PL)
2.   Mardeev (RUS), KAMAZ
3.   FEDERICO VILLAGRA (ARG), IVECO
5.   TON VAN GENUGTEN (NLD), IVECO
10. PEP VILA (E), IVECO

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.