Nowy Daily 4x4 został zaprezentowany podczas tegorocznej edycji targów Transpotec Logitec we włoskiej Weronie. Polska premiera nowego modelu odbyła się podczas targów Expopower 2015 w Poznaniu.
Po wielkim sukcesie Nowego Daily, który zdobył prestiżowy tytuł "Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015", na odbywających się w Weronie we Włoszech targach Transpotec Logitec, poświęconych sektorowi transportu i logistyki, IVECO zaprezentowało nowy model Daily 4x4.
Samochód ten odzwierciedla główne wartości Nowego Daily - jego siłę i elastyczność - a także wyróżnia się swoimi niepowtarzalnymi właściwościami. Nowy Daily 4x4 będzie dostępny w wersjach - z pojedynczą kabiną i dwoma rozstawami osi do wyboru (3.050 mm w wariancie krótkim oraz 3.400 mm w długim), a także z siedmioosobową kabiną załogową i rozstawem osi 3.400 mm. Do wyboru będą pojazdy o masie całkowitej 3,5 t oraz 5,5 t, a także wersja z odsłoniętym podwoziem, umożliwiająca instalację zabudowy kampera lub minibusa, bądź realizację dowolnego innego projektu, zależnie od potrzeb.
Sześciostopniowa skrzynia biegów z nadbiegiem jest połączona ze skrzynią rozdzielczą z czterema przełożeniami, co w sumie daje 24 różne przełożenia. Dzięki trzem blokadom dyferencjału nowy Daily 4x4, według producenta, jest w stanie podjechać pod każde wzniesienie i poradzi sobie w każdym, nawet najbardziej surowym terenie bez obniżania komfortu jazdy.
Wewnątrz pojazd jest tak samo wygodny jak zwykłe samochody osobowe: kierowca może cieszyć się jazdą dzięki ergonomicznemu wykonaniu nowych siedzeń, szerokiej szybie przedniej, dobrze widocznym i znajdującym się w zasięgu ręki wskaźnikom i przyrządom w kabinie, a także jeszcze bardziej wydajnemu układowi klimatyzacji, dostępnemu w wersji manualnej i automatycznej.
Nowy Daily 4x4 dzięki swojemu specjalnemu terenowemu podwoziu ma być solidny i trwały. Jedną z głównych zalet modelu jest rama z podłużnicami o przekroju C, typowa dla serii Daily, która umożliwia dopasowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz gwarantuje niezawodność we wszelkiego rodzaju zadaniach.
Konstrukcja kabiny obejmuje wytrzymałą ramę, zdolną wytrzymać naprężenia powstałe w wyniku nawet najbardziej ekstremalnej jazdy w terenie. Poza tym samochód jest wyposażony w mocny, trzyczęściowy stalowy zderzak. Funkcjonalność samochodu w terenie można zwiększyć unosząc tylny zderzak dolny aby uzyskać duży kąt zejścia.
W samochodzie zamontowano trzylitrowy, czterocylindrowy silnik F1C Euro VI Heavy Duty. Jest on wyposażony we wtrysk paliwa Common Rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek. Silnik ten dysponuje mocą maksymalną 170 KM (125 kW) przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Połączenie technologii recyrkulacji spalin (EGR) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) zapewnia redukcję emisji spalin i optymalizację zużycia paliwa.
W obu wersjach - 3,5 t oraz 5,5 t - zastosowano taki sam układ hamulcowy, w którym na osi przedniej znajdują się hamulce tarczowe, a na osi tylnej - bębnowe. Poza tym już od września w ofercie dostępny będzie układ ESP, zapewniający kontrolę nad stabilnością pojazdu.
Samochód ten jest przystosowany do wszelkiego rodzaju zadań dzięki szerokiemu wyborowi przystawek odbioru mocy, połączonych ze skrzynią biegów i skrzynią rozdzielczą, możliwością zastosowania opon drogowych i terenowych, a także możliwością zamontowania z przodu pojazdu dodatkowych akcesoriów, takich jak wciągarka czy pług śnieżny.
Nowy Daily 4x4 polecany jest dla takich branż jak energetyczna czy budowlana, ale także dla służb ratowniczych i innych.